ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - PO RZ10: Dnes čekají jezdce obávané testy ve vojenské oblasti Baumholder, do nichž však nenastoupí tři posádky: Schie, Wevers a Kosciuzsko, jenž musely po technických závadách odstoupit.
První sobotní test projel nejrychleji Hirvonen, o pouhé 0,3 sekundy před Loebem. Oba si tak polepšili na průběžných pozicích, Loeb se dostal znovu do vedení a Hirvonen se protlačil na třetí místo. O necelé čtyři vteřiny za nimi dorazil Toni Gardemeister se svou Xsarou WRC. Čtvrtý nejrychlejší čas si připsal náš Honza Kopecký, upevnil si tak své průběžně šesté místo a nechal za sebou i Marcuse Grönholma. Další pozice si vyjeli v pořadí Latvala, Stohl, Wilks a až deváté místo připadlo první den perfektně jedoucímu Duvalovi, který na trati dvakrát chyboval, ztratil 15 vteřin a spadl na druhé místo. Za očekáváním skončili obě Subaru, Solberg neustále bojoval s technickými problémy a Atkinson ztratil jezdeckou chybou. Martin Prokop v první dnešní zkoušce zajel třetí čas, stále však drží první pozici s náskokem 52 sekund na druhého Aavu.
V osmé rychlostní zkoušce zajel nejlepší čas Loeb s Elenou a upevnili si tak vedení, hned za nimi se seřadili oba tovární Fordy. Grönholm byl rychlejší, ale v celkové klasifikaci je dvě desetiny za týmovým kolegou Hirvonenem, který na vedoucího Loeba ztrácí téměř 25 sekund. Zlepšení zaznamenal i čtvrtým místem Atkinson, pátý skončil Duval. Jan Kopecký tentokrát obsadil devátou příčku, stěžoval si na problémy motoru, tak doufejme, že to není vážné. Zatím pořád drží šesté místo za Gardemeisterem, tomu se daří Honzu předjíždět (teď osmá pozice). Martin Prokop stále drží vedení o 45 vteřin.
Devátá RZ ukázala vyrovnanost celého startovního pole. Vyhrál Grönholm, druhý Loeb, za ním Atkinson a čtvrtý Hirvonen, překvapením bylo páté místo Solberga. Nor i s technickými problémy porazil Belgičana Duvala, který se opět propadl výsledkovou listinou. Český pilot Jan Kopecký byl konečně rychlejší než zkušený Gardemeister a celkově je stále šestý. Martin Prokop vyhrál a upevnil si tak průběžné vedení. Naopak Manfred Stohl musel po havárii odstoupit.
Rychlostní zkouška číslo 10 se jela na legendární Panzerplatte. Dominoval zde Loeb, za ním skončil Grönholm a třetí příčku si vyjel Atkinson. Zlepšení konečně předvedl Duval (čtvrté místo). Honza Kopecký si dojel pro sedmé místo, před něj se ještě vešli Hirvonen a Solberg, ale díky tomu, že Gardemeisterovi nadělil téměř 25 sekund, posunul se na páté místo! Vede stále Loeb, před Grönholmem, na třetí místo se vrátil Duval. Náš junior Prokop předvádí v Německu prvotřídní výkon a znovu byl nejrychlejší. ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - Výsledky po RZ10
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?