ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - PO 1. DNI: Druhá část první etapy ADAC Rally Deutschland se nesla v duchu boje Citroënů o vedoucí postavení…
Ve čtvrté rychlostní zkoušce se překvapivě prosadila dvojka Fordu, Mikko Hirvonen. Vyhrál, nechal za sebou Francoise Duvala i Sebastiena Loeba z Citroënu a poskočil na průběžné páté místo. „Dudu“ zajel druhý čas a naznačil Loebovi, že mu bude velice nepříjemným soupeřem. Ten skončil třetí a byl pouze o dvě vteřiny rychlejší, než jeho největší konkurent Marcus Gronhölm. Výpadek naopak zaznamenal Dani Sordo, nezvládl svůj vůz na mokré trati a skončil v hodinách, tím mu připadla až devátá příčka. Zpátky do hry se vrátil pátým místem Atkinson, v průběžném pořadí to ale žádný velký posun dopředu neznamenalo. Jeho týmový kolega Petter Solberg skončil až osmý a celkově se propadl na šesté místo. Šesté a sedmé místo si vyjel Pons a Gardemeister. Čech Jan Kopecký se po desáté pozici stále držel slušné, deváté místo. Zato junior Martin Prokop neohroženě kráčí soutěží poté, co vyhrál všechny dosavadní rychlostní testy.
Pátá RZ byla opět ve znamení bitvy dvou Citroënů. Duval vyhrál o 1,3 sekundy před Loebem a v celkovém pořadí se jejich rozdíl opět zmenšil. Tentokrát jen na necelé dvě vteřiny. Za nimi se poskládaly oba tovární Fordy, Hirvonen byl rychlejší a Gronhölma porazil 0,7 sekundy. Atkinson ze Subaru se po svém výletu mimo trať vrátil do hry pěknými časy, tentokrát pátým místem. Přesto se zatím drží až ve druhé desítce. Až za ním skončil Dani Sordo, přesto se udržel na čtvrtém místě. Zlepšení zaznamenal i Honza Kopecký. Se svojí Fabií WRC zajel velice dobré sedmé místo, díky tomu se posunul na průběžné osmé místo a výrazně se přiblížil i Solbergovi, ten bojuje s technickými problémy a výsledkovou listinou se propadl.
Poslední dnešní test znamenal velké překvapení, nejrychlejší byl totiž Chris Atkinson. Zdá se, že po chybě ve druhé RZ je jeho vůz v pořádku a do druhého dne nastoupí plný odhodlání. Druhé místo si zajistil dnes skvěle jedoucí Froncois Duval a v celkovém pořadí přeskočil zatím vedoucího Loeba! Ten skončil až pátý, za oběma Fordy. Naopak jezdci Fordů se posunuli na průběžné třetí a čtvrté místo. Naopak v nedohlednu skončil v poslední zkoušce dne Dani Sordo, důsledkem toho byl pozdní start. Český pilot Jan Kopecký zajel tentokrát osmý čas a celkově drží senzační šesté místo! Největší radost však dělá spoustě českých fandů Martin Prokop, vítězně prolétl všechny rychlostní testy a zatím bezstarostně vede. Smůla provází Pettera Solberga, kvůli svým technickým problémům skončil až třináctý a do zítřejší ostré etapy v Baumholderu odstartuje z deváté příčky. ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - Výsledky po prvním dni
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?