BÖTTCHER RALLY - PREVIEW: Pouhé tři týdny nás dělí od startu další moravské automobilové soutěže - čtvrtého podniku letošního Mediasport.cz Mistrovství České republiky v rally a současně pátého dílu Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
Uskuteční se o druhém zářijovém víkendu v okolí Vyškova. Pořadatelé populární Böttcher rally letos chystají zajímavou novinku pro všechny piloty historických automobilů, kteří zde nebudou jako doposud odsunuti až za chvost hlavního startovního pole, ale budou mít jedinečnou příležitost porovnat své síly s jezdci soudobých vozů.
Posádky atraktivních historických automobilů ve Vyškově bojují o mistrovské body pravidelně už skoro patnáct let a patří mezi největší stálice této soutěže. Zkrátka, ať se ve Vyškově jela dvoudenní soutěž či sprint, veteráni od roku 1994 ani jednou nechyběli. Vždy byli vítáni jako zajímavé zpestření vozového parku. Letos se pro ně pořadatelé rozhodli připravit novinku, která je v dosavadní historii českého rallysportu něčím zcela nevídaným. Vůbec poprvé nepojedou historické automobily odděleně na konci startovního pole, nýbrž budou podle obvyklé výkonnosti zamíchány mezi soudobé automobily. Tento krok přivítal i špičkový tým šampionátu historických vozů – Exces Super Bike Club, který už na začátku letošní sezóny proti faktu, že jsou historické skvosty odsunuty na okraj zájmu, důrazně protestoval. Ve Vyškově se tak mohou posádky republikového seriálu historických automobilů těšit na zajímavé srovnání s řadou mnohem modernějších strojů, z nichž některé mnohdy zajíždějí pomalejší časy, ale veřejnost se o tom skoro nemá šanci dozvědět. Organizační tým Böttcher rally pevně věří, že stejně dobrou odezvu, jakou jejich rozhodnutí vzbudilo mezi předními jezdci kategorie historiků, se dočkají také ze strany diváků, kteří už nebudou muset na průjezdy všech atraktivních speciálů čekat až na úplný konec, mnohdy marně. Navíc si vychutnají pohled na kompletní pole účastníků Böttcher rally bez jinak nutné bezpečnostní přestávky.
Další tisková informace vyškovské Böttcher rally bude znovu zaměřena na piloty historických automobilů. Tentokrát se ohlédneme za dosavadním průběhem tohoto šampionátu a představíme si posádky, které si letos brousí zuby na titul mistrů ČR.
Text a foto: Jiří Dokulil, ftr-media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?