V pátek 17.srpna se vydají soutěžní posádky vstříc úvodním kilometrům desáté soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa v rallye, kterou je Německá rallye. Pro rychlostní zkoušky v okolí historického města Trier je typický různorodý asfaltový a betonový povrch, jehož přilnavost je velmi odlišná.
Německé rallye se účastní i Czech Rally Team Kopecký, pro který je soutěž v Německu téměř "domácí" soutěží. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v loňském roce podala mimořádný výkon ohodnocený ziskem dvou světových bodů za sedmé místo. Jan Kopecký navíc ve dvou rychlostních zkouškách nenašel přemožitele a dvěma nejrychlejšími časy v absolutním hodnocení vynikající výkon vyšperkoval. Velmi dobře se prezentoval Jan Kopecký i na trati oficiálního shakedownu, neboť dnes patřil mezi nejrychlejší piloty.
Czech Rally Team Kopecký absolvoval víkend před soutěží úspěšný dvoudenní test v Německu, ve kterém byla cílem optimalizace jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC pro soutěž ve vinařském kraji v okolí Trieru. Ačkoliv během testu vládlo slunečné počasí, čtvrteční oficiální shakedown již probíhal na mokrém asfaltu. Počasí může pochopitelně hrát důležitou roli i během tří etap Německé rallye, která bude odstartována úvodní rychlostní zkouškou v pátek po desáté hodině.
"Na trať dnešního oficiálního shakedownu jsme se vydali pětkrát a ověřovali jsme především jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC. Víkendový dvoudenní test jsme absolvovali na suchém povrchu, ale povrch shakedownu byl naopak hodně mokrý s přibývajícími vyházenými nečistotami. Vzhledem k počasí jsme měli ideální podmínky, neboť jsme mohli ověřit ovládání vozu během víkendového testu a shakedownu za velmi rozdílných podmínek.
V průběhu dne začalo přibývat na trati nečistot a my jsme se v jednom z průjezdů rozhodli nasadit pneumatiky pro suchý asfalt. Chtěl jsem si otestovat ovládání vozu za těchto podmínek, neboť určitě existuje možnost, že některé rychlostní zkoušky nebo alespoň jejich část absolvujeme se suchými pneumatikami na vlhké či mokré trati.
Z jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC mám velmi dobré pocity. Podařilo se nám připravit nastavení vozu pro různé podmínky, které nás mohou během Německé rallye potkat. Dokonce i se suchými pneumatikami se na mokré trati ovládal vůz velmi dobře.
Pochopitelně bych si přál, aby nám bylo štěstí nakloněno během celé Německé rallye, neboť právě v Německu chci uspět," řekl před startem Německé rallye český pilot Jan Kopecký. CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?