V pátek 17.srpna se vydají soutěžní posádky vstříc úvodním kilometrům desáté soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa v rallye, kterou je Německá rallye. Pro rychlostní zkoušky v okolí historického města Trier je typický různorodý asfaltový a betonový povrch, jehož přilnavost je velmi odlišná.
Německé rallye se účastní i Czech Rally Team Kopecký, pro který je soutěž v Německu téměř "domácí" soutěží. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v loňském roce podala mimořádný výkon ohodnocený ziskem dvou světových bodů za sedmé místo. Jan Kopecký navíc ve dvou rychlostních zkouškách nenašel přemožitele a dvěma nejrychlejšími časy v absolutním hodnocení vynikající výkon vyšperkoval. Velmi dobře se prezentoval Jan Kopecký i na trati oficiálního shakedownu, neboť dnes patřil mezi nejrychlejší piloty.
Czech Rally Team Kopecký absolvoval víkend před soutěží úspěšný dvoudenní test v Německu, ve kterém byla cílem optimalizace jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC pro soutěž ve vinařském kraji v okolí Trieru. Ačkoliv během testu vládlo slunečné počasí, čtvrteční oficiální shakedown již probíhal na mokrém asfaltu. Počasí může pochopitelně hrát důležitou roli i během tří etap Německé rallye, která bude odstartována úvodní rychlostní zkouškou v pátek po desáté hodině.
"Na trať dnešního oficiálního shakedownu jsme se vydali pětkrát a ověřovali jsme především jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC. Víkendový dvoudenní test jsme absolvovali na suchém povrchu, ale povrch shakedownu byl naopak hodně mokrý s přibývajícími vyházenými nečistotami. Vzhledem k počasí jsme měli ideální podmínky, neboť jsme mohli ověřit ovládání vozu během víkendového testu a shakedownu za velmi rozdílných podmínek.
V průběhu dne začalo přibývat na trati nečistot a my jsme se v jednom z průjezdů rozhodli nasadit pneumatiky pro suchý asfalt. Chtěl jsem si otestovat ovládání vozu za těchto podmínek, neboť určitě existuje možnost, že některé rychlostní zkoušky nebo alespoň jejich část absolvujeme se suchými pneumatikami na vlhké či mokré trati.
Z jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC mám velmi dobré pocity. Podařilo se nám připravit nastavení vozu pro různé podmínky, které nás mohou během Německé rallye potkat. Dokonce i se suchými pneumatikami se na mokré trati ovládal vůz velmi dobře.
Pochopitelně bych si přál, aby nám bylo štěstí nakloněno během celé Německé rallye, neboť právě v Německu chci uspět," řekl před startem Německé rallye český pilot Jan Kopecký. CRT Kopecký
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?