ADAC RALLYE DEUTSCHLAND - SHAKEDOWN: Slavnostní start závodu je sice naplánován až na osmou hodinu večerní, dnešní dopoledne však patřilo tradičnímu shakedownu. Jeho trať dlouhou 5,32 km zvládl nejrychleji projet největší favorit celé soutěže Sebastien Loeb.
Velkým příslibem pro celý závod nám může být celkově čtvrtý čas Jana Kopeckého, který potvrdil, že na asfaltu je jako doma. Palce mu zde určitě drží i spoustu českých fanoušků a věřme, že Honza pojede v takovémto stylu celý závod.
S velkým očekáváním se na start shaku postavil navrátilec k Citroënu, Francois Duval. Tento sympatický "Dudu" startuje letos teprve podruhé, ale je vidět, že svou šanci se chystá maximálně využít. Brlgičan si připsal s Xsarou týmu Kronos Druhý nejrychlejší čas na testovací zkoušce.
Nadládu vozů Citroën ještě podpořil třetím nejrychlejším časem Dani Sordo, týmová dvojka továrního týmu. I vozy Subaru nejeli na shakedownu špatně. Petter Solberg dojel pátý hned za Kopeckým a Chris Atkinson zajel devátý nejrychlejší čas. Jezdci týmu Ford dosáhli časů na konci první desítky. Výsledky shakedownu před Německou rally:
01. Sebastien Loeb, Citroen, 3:43.6 02. Francois Duval, Citroen, 3:43,8 03. Dani Sordo, Citroen, 3:44,9 04. Jan Kopecký, Škoda, 3:47.2 05. Petter Solberg, Subaru 3:47.7 06. Manfred Stohl, Citroen 3:47.9 07. Marcus Gronholm, Ford, 3:48,6 08. Mikko Hirvonen, Ford, 3:48,8 09. Chris Atkinson, Subaru, 3:48,8 10. Toni Gardemeister, Citroen, 3:50,3
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?