Před dvěma týdny se nový Focus WRC 2007 ukázal v tom nejlepším světle, když na Finské rally pomohl jezdcům týmu BP Ford k double. Celkově druhý muž ve Finsku Mikko Hirvonen však slíbil, že podobné umístění čeká i v Německu.
Avšak testy, od kterých si tým BP Ford velmi sliboval na silnicích nad Moselou nedopadly podle jejich představ… Při sbírání nových poznatků ve vinicích nad Moselou zastavila nový Focus technická závada a celé testování před Německou rally muselo být předčasně ukončeno. Problémy s elektronikou ještě mechanici zvládli vyřešit, to už se ovšem nedá říci o selhání pohonné jednotky, která Hirvonena zastavila úplně. Jednička týmu Marcus Grönholm své testy dokončil bez větších problémů. Při testování mu pršelo a tak si mohl vyzkoušet různá nastavení, díky čemuž by mohl mít menší výhodu.
Tovární jezdci si nový Focus sice pochvalují, ale do Německa nejedou s ambicí zopakovat double z Finska. Grönholm jako leader celkového pořadí se bude snažit zdatně sekundovat Loebovi, který zde má jediný cíl: vyhrát. Zato Hirvonen má v plánu pořádně potrápit týmového kolegu Loeba, Daniho Sorda. Ten zde plánuje útok na stupně vítězů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?