Před dvěma týdny se nový Focus WRC 2007 ukázal v tom nejlepším světle, když na Finské rally pomohl jezdcům týmu BP Ford k double. Celkově druhý muž ve Finsku Mikko Hirvonen však slíbil, že podobné umístění čeká i v Německu.
Avšak testy, od kterých si tým BP Ford velmi sliboval na silnicích nad Moselou nedopadly podle jejich představ… Při sbírání nových poznatků ve vinicích nad Moselou zastavila nový Focus technická závada a celé testování před Německou rally muselo být předčasně ukončeno. Problémy s elektronikou ještě mechanici zvládli vyřešit, to už se ovšem nedá říci o selhání pohonné jednotky, která Hirvonena zastavila úplně. Jednička týmu Marcus Grönholm své testy dokončil bez větších problémů. Při testování mu pršelo a tak si mohl vyzkoušet různá nastavení, díky čemuž by mohl mít menší výhodu.
Tovární jezdci si nový Focus sice pochvalují, ale do Německa nejedou s ambicí zopakovat double z Finska. Grönholm jako leader celkového pořadí se bude snažit zdatně sekundovat Loebovi, který zde má jediný cíl: vyhrát. Zato Hirvonen má v plánu pořádně potrápit týmového kolegu Loeba, Daniho Sorda. Ten zde plánuje útok na stupně vítězů.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?