V následujícím článku vám přinášíme pohled na několik zajímavých čísel a faktů, které se týkají Německé rally.
První Rally Deutschland se konala již v roce 1982. O dvacet leto později se tato soutěž stala i součástí Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Od té doby v tomto top šampionátu ještě nechyběla.
V letošním roce přijali pořadatelé celkem 108 přihlášek od posádek. Týmů které se budou ucházet o body do nejrůznějších šampionátů je přihlášeno sedmadvacet.
V předešlých osmi podnicích letošního MS se odjelo celkem již146 rychlostních zkoušek. Do této statistiky se nezapočítávají zkoušky odjeté před čtrnácti dny ve Finsku.
Týmová jednička Citroënu Sebastien Loeb, vyhrál od debutu Německé rally v MS v roce 2002 na zdejších tratích už 57 rychlostních zkoušek.
Porta Nigra (Černá brána), symbol města Trier, pod kterou se odehrává slavnostní start i cíl celé soutěže a letos se u této dominanty města bude startovat i městská rychlostní zkouška Circus Maximus, je přes 1800 let stará.
Servisní park se pro letošní rok přestěhoval na Trierské výstaviště Messepark. Rozloha celého servisu pod otevřeným nebem bude činit plných 21 920 metrů čtverečních.
Organizátoři pro letošní rok předpokládají návštěvu okolo dvěstěpadesáti tisíc diváků. Více než 40% jich má být z okolních zemí, především pak ze zemí Beneluxu a z Francie.
A na závěr jedno neuvěřitelné číslo. Podle studie Kaiserslauternské university by mohly další obchodní aktivity spojené s Německou rally, přinést regionu až 20 milionů euro.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?