V následujícím článku vám přinášíme pohled na několik zajímavých čísel a faktů, které se týkají Německé rally.
První Rally Deutschland se konala již v roce 1982. O dvacet leto později se tato soutěž stala i součástí Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Od té doby v tomto top šampionátu ještě nechyběla.
V letošním roce přijali pořadatelé celkem 108 přihlášek od posádek. Týmů které se budou ucházet o body do nejrůznějších šampionátů je přihlášeno sedmadvacet.
V předešlých osmi podnicích letošního MS se odjelo celkem již146 rychlostních zkoušek. Do této statistiky se nezapočítávají zkoušky odjeté před čtrnácti dny ve Finsku.
Týmová jednička Citroënu Sebastien Loeb, vyhrál od debutu Německé rally v MS v roce 2002 na zdejších tratích už 57 rychlostních zkoušek.
Porta Nigra (Černá brána), symbol města Trier, pod kterou se odehrává slavnostní start i cíl celé soutěže a letos se u této dominanty města bude startovat i městská rychlostní zkouška Circus Maximus, je přes 1800 let stará.
Servisní park se pro letošní rok přestěhoval na Trierské výstaviště Messepark. Rozloha celého servisu pod otevřeným nebem bude činit plných 21 920 metrů čtverečních.
Organizátoři pro letošní rok předpokládají návštěvu okolo dvěstěpadesáti tisíc diváků. Více než 40% jich má být z okolních zemí, především pak ze zemí Beneluxu a z Francie.
A na závěr jedno neuvěřitelné číslo. Podle studie Kaiserslauternské university by mohly další obchodní aktivity spojené s Německou rally, přinést regionu až 20 milionů euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?