Příští podnik Mistrovství světa se uskuteční o tomto víkendu v Německu, kde proběhne teprve druhá letošní asfaltová rally. První, Rally Monte Carlo, zahajovala sezónu na konci ledna. Podmínky zde budou složité a zejména počasí bude nevyzpytatelné. Lidé z vedení Subaru ale věří v úspěch.
Richard Taylor, generální ředitel týmu Subaru „Jsme si jistí, že testování, které jsme uskutečnili v červenci v Německu nám napovědělo, že naše auta budou na nadcházející rally velice rychlá a konkurenceschopná. Petter Solberg, Chris Atkinson a Xevi Pons udělali s novým modelem Subaru Impreza WRC 2007 pokrok v rychlosti na zpevněném povrchu a těší se na první ze čtyř asfaltových rally, které proběhnou v druhé polovině sezóny. Ačkoliv bude soutěž v Německu velmi náročná, náš úkol je dovést všechny tři posádky do cíle na bodovaných pozicích.“ Paul Howarth, operační ředitel tým „V Německu to bude po druhé co použijeme pneumatiky BFGoodrich na asfaltu. Při testování jsme společně s piloty získali více zkušeností, a to by mohla být naše výhoda. Počasí bude v Německu pravděpodobně hrát velkou roli, jelikož v okolí bývají z větší části nepříznivé podmínky. Jedna z největších výzev je zajištění a shromáždění správných informací, které budou následně předány jezdům a inženýrům ke správné volbě pneumatik. Německo není zrovna místo kde se dá hrát s nastavením vozu, a proto správné obutí rozhodne o výhře nebo porážce. S jezdci jsme při testech v Británii odvedli velké množství práce a v Německu se nám podařilo získat základní nastavení vozu, se kterým jsme velice spokojeni.“
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?