O tom že jednou z nejnáročnějších disciplín během nadcházející Německé rally bude výběr těch nejvhodnějších pneumatik vědí i představitelé společnosti BF Goodrich.
Pokud začnete hovořit o desátém podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích, Německé rally, s technickým šéfem pneumatikářské společnosti BF Goodrich Patrickem Letortem, máte jistotu, že řeč bude hlavně o počasí. To je totiž na obou březích řeky Mosely a v regionech Hunsrück a Saarland jedním z rozhodujících faktorů, který odděluje úspěch v soutěži od neúspěchu.
Od roku 2002, kdy se jela Německá rally jako součást MS poprvé hrálo počasí významnou roli v každém z následujících pěti ročníků a ani letos tomu zřejmě nebude jinak. Déšť hraje často při výběru pneumatik tu největší roly. Někdy se tak stane výběr pneu jen o trochu složitějším, někdy jde naopak doslova o hazard.
„Tento závod mže být pokaždé velmi těžký“ říká Letort a dodává „Počasí v této části Německa je vždy velice nestabilní.V servisním parku v Trieru musí jezdci vždy zvolit to správné obutí pro následující sérii tří, nebo i čtyř zkoušek. To je dost složité, protože zatím co na jedné rychlostní zkoušce může být sucho, na následující vložce může být prudký déšť. Nikdy tady nevíte kde déšť končí a kde začíná.“ Latort kvůli těmto podmínkám přirovnává pneumatikovou loterii Německé rally k té, která každý rok probíhá při Rally Monte Carlo.
V loňském roce pomohla velmi odvážná volba při výběru pneumatik během páteční etapy Sebastienu Loebovi k získání rozhodujícího náskoku v jeho cestě za pátým vítězstvím. Loeb bude určitě i letos chtít využít znalosti zdejšího prostředí a připsat si tak triumf šestý.
Michel Ducher, technický delegát BF Goodrich přidělený k týmu Citroën, byl přítomen při loňském Loebově rozhodování o volbě pneu na první zkoušky páteční etapy. „Experti na počasí, které máme v týmu Citroën předpovídali pro první tři zkoušky páteční etapy velkou pravděpodobnost deště. Přesto ještě když vozy opouštěli servisní areál, byly všechny zkoušky naprosto suché.“
My jsme v servisu vybrali pneumatiky, které jsou sice určené na suchý povrch, ale při správné teplotě dobře fungují i na mokru. Déšť nakonec přišel přesně podle předpovědi a v cíli páteční etapy jsme mohli díky tomuto výběru pneumatik vidět na prvních tech místech výsledkové listiny jezdce s vozy Citroën. Loeba a Sorda tam doplnil ještě Gardemeister“.
Sebastien loeb nakonec v celém závodě zvítězil s náskokem jedné a půl minuty. Marcus Grönholm byl měl na třetím místě ztrátu o další dvě minuty větší.
Pokud se i letos povede Loebovi v Německu zvítězit, nastaví tak nový rekord v počtu vítězství v jedné soutěži MS v řadě za sebou. foto: crash.net
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?