O tom že jednou z nejnáročnějších disciplín během nadcházející Německé rally bude výběr těch nejvhodnějších pneumatik vědí i představitelé společnosti BF Goodrich.
Pokud začnete hovořit o desátém podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích, Německé rally, s technickým šéfem pneumatikářské společnosti BF Goodrich Patrickem Letortem, máte jistotu, že řeč bude hlavně o počasí. To je totiž na obou březích řeky Mosely a v regionech Hunsrück a Saarland jedním z rozhodujících faktorů, který odděluje úspěch v soutěži od neúspěchu.
Od roku 2002, kdy se jela Německá rally jako součást MS poprvé hrálo počasí významnou roli v každém z následujících pěti ročníků a ani letos tomu zřejmě nebude jinak. Déšť hraje často při výběru pneumatik tu největší roly. Někdy se tak stane výběr pneu jen o trochu složitějším, někdy jde naopak doslova o hazard.
„Tento závod mže být pokaždé velmi těžký“ říká Letort a dodává „Počasí v této části Německa je vždy velice nestabilní.V servisním parku v Trieru musí jezdci vždy zvolit to správné obutí pro následující sérii tří, nebo i čtyř zkoušek. To je dost složité, protože zatím co na jedné rychlostní zkoušce může být sucho, na následující vložce může být prudký déšť. Nikdy tady nevíte kde déšť končí a kde začíná.“ Latort kvůli těmto podmínkám přirovnává pneumatikovou loterii Německé rally k té, která každý rok probíhá při Rally Monte Carlo.
V loňském roce pomohla velmi odvážná volba při výběru pneumatik během páteční etapy Sebastienu Loebovi k získání rozhodujícího náskoku v jeho cestě za pátým vítězstvím. Loeb bude určitě i letos chtít využít znalosti zdejšího prostředí a připsat si tak triumf šestý.
Michel Ducher, technický delegát BF Goodrich přidělený k týmu Citroën, byl přítomen při loňském Loebově rozhodování o volbě pneu na první zkoušky páteční etapy. „Experti na počasí, které máme v týmu Citroën předpovídali pro první tři zkoušky páteční etapy velkou pravděpodobnost deště. Přesto ještě když vozy opouštěli servisní areál, byly všechny zkoušky naprosto suché.“
My jsme v servisu vybrali pneumatiky, které jsou sice určené na suchý povrch, ale při správné teplotě dobře fungují i na mokru. Déšť nakonec přišel přesně podle předpovědi a v cíli páteční etapy jsme mohli díky tomuto výběru pneumatik vidět na prvních tech místech výsledkové listiny jezdce s vozy Citroën. Loeba a Sorda tam doplnil ještě Gardemeister“.
Sebastien loeb nakonec v celém závodě zvítězil s náskokem jedné a půl minuty. Marcus Grönholm byl měl na třetím místě ztrátu o další dvě minuty větší.
Pokud se i letos povede Loebovi v Německu zvítězit, nastaví tak nový rekord v počtu vítězství v jedné soutěži MS v řadě za sebou. foto: crash.net
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?