Konec spekulacím, dnešním dnem jsme se konečně dočkali. Pořadatelé Barum Rally Zlín dnes zveřejnili seznam přihlášených posádek, které se zúčastní letošního vrcholu české rallyové sezony.
V listině přihlášených posádek nalezneme hned patnáct (!) vozů třídy S2000. Přihlášeny jsou oba týmy, které se letos s těmito vozy účastní seriálu IRC. Na start se za tým Fiat postaví s Puntem S2000 Andrea Navarra a Anton Alén a za španělský tým Peugeot Sport Espaňa pojede dvojice Nicolas Vouilloz a Garcia Ojeda. Ti pojedou s vozem 207 S2000.
Dalšími jezdci s vozy S2000 jsou například Renato Travaglia, ten si na Barumce odbude svou premiéru s tímto vozem, a nebo Fredy Loix. Tento belgický jezdec se zkušenostmi z mistrovství světa bude zajisté patřit k horkým kandidátům na vítězství.
Druhé housle nebudou chtít hrát na letošní Barum rally ani jezdci jako je Fontana, Solowow, nebo turek Isik.I ti budou disponovat technikou S2000. S vozem Peugeot 207 S2000 je přihlášen i Bernd Casier. V kolonce vozu u Romana Odložilíka je rovněž napsáno S2000. Konkrétně Fiat Punto. Bude zajímavé sledovat jeho výkony v porovnání se špičkou.
Zajímavé bude i sledování české špičky v čele s Romanem Krestou a Václavem Pechem. Ti pojedou s produkčními vozy Mitsubishi Lancer EVO IX, které spadají do třídy N4. Dá se očekávat, že hlavně Kresta bude chtít na domácí trati ukázat svou suverenitu a nebude chtít vzdát boj o vítězství lehko. V nastalé konkurenci to však pro něj bude hodně složitý úkol.
Z jezdců, kteří se pravidelně zúčastňují mistrovství Evropy, nebo šampionátu IRC s vozy produkční třídy N4, se do Zlína přijede představit pouze Bulhar Dimitar Iliev. Na startu naopak nebude chybět nikdo z české špičky produkčních vozů.
V listině přihlášených však nejsou jen jezdci, disponující vozy s oběma poháněnými nápravami. A tak se do Zlína přijede ukázat i Simon Jean-Joseph s Citroenem C2 S1600, Španěl Dani Sola s Hondou Civic R3, nebo jeho týmový kolega Luca Betti. S dvojkolkou Suzuki Swift S1600 se zde představí i Polák Grzegor Grzyb.
Celkem listina přihlášených na letošní ročník Barum rally Zlín čítá 123 přihlášených posádek, ze dvanácti států.
Nám tedy teď již nezbývá nic jiného, než čekat na start naší letošní nejlépe obsazené rally. Toto čekání si však ještě můžeme zpříjemnit návštěvou „světové“ ADAC Rally Deutchland, která se jede u našich západních sousedů již tento víkend. Kompletní seznam přihlášených najdete zde Ilustrační foto: Peugeot
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?