Karavana účastníků Mistrovství světa v rallye se přestěhovala z Finska na jih Německa, kde dva týdny po Finské rallye bude pokračovat světový šampionát desátým dějstvím.
Soutěže, jejíž centrem je město Trier, se zúčastní i Czech Rally Team Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC, který bude tradičně pilotovat posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek. Česká posádka se již připravuje v místě konání soutěže, kde víkend před samotnou rallye absolvoval Czech Rally Team Kopecký dvoudenní test zaměřený na přizpůsobení jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC rychlostním zkouškám Německé rallye, která je první klasickou letní asfaltovou soutěží v letošní sezóně.
"Ze světového šampionátu je právě Německá rallye synonymem pro domácí soutěž nejenom z pohledu českých fanoušků a posádek, ale především pro společnost Škoda Auto, a.s., s jejíž podporou ve světovém šampionátu startuji. Motivace mi pochopitelně nechybí na žádné ze soutěží, ale především v Německu bych rád uspěl.
Po návratu z Finska celý tým finišoval v intenzivních přípravách na Německou rallye, do kterých jsme zahrnuli i dvoudenní test v místě soutěže. Před soutěží v Německu se pochopitelně věnujeme pečlivě každému detailu, stejně jako před každou světovou rallye.
Na našem dvoudenním testu byli přítomni zástupci dodavatele tlumičů, se kterými jsme se snažili maximálně přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu pro oba naprosto odlišné charaktery tratí, které nás v Německu čekají. Známé rychlostní zkoušky v atraktivních vinicích jsou úzké, ale na poměrně kvalitním asfaltu. Naopak etapa ve vojenském prostoru Baumholder je velmi zrádná betonovými kvádry podél testů. Tratě navíc vedou převážně po rozbitém a uskákaném betonovém povrchu, a proto je třeba nastavit vůz odlišně pro každou etapu Německé rallye.
Dvoudenní test proběhl bez komplikací a s připravenými nastaveními vozu Škoda Fabia WRC jsem spokojen. Výsledek testu pochopitelně prověří až samotná soutěž.
Soutěž v moselském vinařském kraji má neopakovatelné kouzlo v podobě neuvěřitelného množství českých fanoušků podél tratí rychlostních zkoušek a tím pochopitelně podporu našich příznivců vnímáme velmi intenzivně.
Na asfaltech jsem jezdecky vyrůstal, ale s vozem specifikace WRC jsem ve světové asfaltové soutěži dlouho nestartoval. I proto se na start Německé rallye mimořádně těším," zhodnotil dvoudenní test Jan Kopecký CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?