Karavana účastníků Mistrovství světa v rallye se přestěhovala z Finska na jih Německa, kde dva týdny po Finské rallye bude pokračovat světový šampionát desátým dějstvím.
Soutěže, jejíž centrem je město Trier, se zúčastní i Czech Rally Team Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC, který bude tradičně pilotovat posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek. Česká posádka se již připravuje v místě konání soutěže, kde víkend před samotnou rallye absolvoval Czech Rally Team Kopecký dvoudenní test zaměřený na přizpůsobení jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC rychlostním zkouškám Německé rallye, která je první klasickou letní asfaltovou soutěží v letošní sezóně.
"Ze světového šampionátu je právě Německá rallye synonymem pro domácí soutěž nejenom z pohledu českých fanoušků a posádek, ale především pro společnost Škoda Auto, a.s., s jejíž podporou ve světovém šampionátu startuji. Motivace mi pochopitelně nechybí na žádné ze soutěží, ale především v Německu bych rád uspěl.
Po návratu z Finska celý tým finišoval v intenzivních přípravách na Německou rallye, do kterých jsme zahrnuli i dvoudenní test v místě soutěže. Před soutěží v Německu se pochopitelně věnujeme pečlivě každému detailu, stejně jako před každou světovou rallye.
Na našem dvoudenním testu byli přítomni zástupci dodavatele tlumičů, se kterými jsme se snažili maximálně přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu pro oba naprosto odlišné charaktery tratí, které nás v Německu čekají. Známé rychlostní zkoušky v atraktivních vinicích jsou úzké, ale na poměrně kvalitním asfaltu. Naopak etapa ve vojenském prostoru Baumholder je velmi zrádná betonovými kvádry podél testů. Tratě navíc vedou převážně po rozbitém a uskákaném betonovém povrchu, a proto je třeba nastavit vůz odlišně pro každou etapu Německé rallye.
Dvoudenní test proběhl bez komplikací a s připravenými nastaveními vozu Škoda Fabia WRC jsem spokojen. Výsledek testu pochopitelně prověří až samotná soutěž.
Soutěž v moselském vinařském kraji má neopakovatelné kouzlo v podobě neuvěřitelného množství českých fanoušků podél tratí rychlostních zkoušek a tím pochopitelně podporu našich příznivců vnímáme velmi intenzivně.
Na asfaltech jsem jezdecky vyrůstal, ale s vozem specifikace WRC jsem ve světové asfaltové soutěži dlouho nestartoval. I proto se na start Německé rallye mimořádně těším," zhodnotil dvoudenní test Jan Kopecký CRT Kopecký
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?