Pro letošní rok vypadla Kyperská rally z kalendáře mistrovství světa. Pořadatelé však usilují o návrat soutěže mezi světovou elitu a i proto pro letošní rok připravili mnoho změn. Ty se mají projevit v lepším hodnocení mezinárodních pozorovatelů automobilové federace FIA.
Jednou z hlavních změn bude přesunutí servisní zóny i celého zázemí Kyperské rally zpět do města Limasol. V tomto pobřežním městě se již v dřívějších letech centrum soutěže nacházelo a po roční pauze se do něj na žádost týmů opět vrací.
Mezi další pozitivní kroky pořadatelů lze jednoznačně označit i zařazení pouze jednoho průjezdu na většině rychlostních zkoušek. V minulosti totiž po prvních průjezdech startovního pole připomínaly testy spíš tankodrom plný kamení a hlubokých kolejí, než v závodní trať.
Oproti „světovým“ zvyklostem bude letos soutěž na tomto středomořském ostrově pouze dvoudenní, přesto pořadatelé věří že kdyby se v budoucnu na Kypr vrátilo mistrovství světa, zvládli by opět připravit stejně kvalitní soutěž i v třídenním formátu.
Letos se Kyperská rally bude započítávat do mistrovství středního východu. Rally proběhne 12. – 14. října a na dálku svede souboj o přidělení MS s Rajdem Polskym. Ten už proběhl v červnu a jeho hodnocení bylo velmi kladné. Ilustrační foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?