Pro letošní rok vypadla Kyperská rally z kalendáře mistrovství světa. Pořadatelé však usilují o návrat soutěže mezi světovou elitu a i proto pro letošní rok připravili mnoho změn. Ty se mají projevit v lepším hodnocení mezinárodních pozorovatelů automobilové federace FIA.
Jednou z hlavních změn bude přesunutí servisní zóny i celého zázemí Kyperské rally zpět do města Limasol. V tomto pobřežním městě se již v dřívějších letech centrum soutěže nacházelo a po roční pauze se do něj na žádost týmů opět vrací.
Mezi další pozitivní kroky pořadatelů lze jednoznačně označit i zařazení pouze jednoho průjezdu na většině rychlostních zkoušek. V minulosti totiž po prvních průjezdech startovního pole připomínaly testy spíš tankodrom plný kamení a hlubokých kolejí, než v závodní trať.
Oproti „světovým“ zvyklostem bude letos soutěž na tomto středomořském ostrově pouze dvoudenní, přesto pořadatelé věří že kdyby se v budoucnu na Kypr vrátilo mistrovství světa, zvládli by opět připravit stejně kvalitní soutěž i v třídenním formátu.
Letos se Kyperská rally bude započítávat do mistrovství středního východu. Rally proběhne 12. – 14. října a na dálku svede souboj o přidělení MS s Rajdem Polskym. Ten už proběhl v červnu a jeho hodnocení bylo velmi kladné. Ilustrační foto: Ford
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?