Po téměř čtyřměsíční přestávce se konal další závod národního mistrovství České republiky v rallye. Do organizačně velmi dobře připravené soutěže v okolí Pelhřimova odstartovalo i sedm posádek startujících v Matador Cupu 2007.
Výrazně kvalitu startovního pole Matador Cupu zvýšila účast nově přihlášené posádky do seriálu ve složení Josef Semerád-Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Rovněž novou posádkou v seriálu se stal Lumír Galia se spolujezdcem Oto Hlouškem na voze Škoda Felicia Kit Car. Dvě nové posádky doplnilo pět tradičních dvojic ve složení Vladimír Barvík-Josef Bartončík (Mitsubishi Lancer EVO IX), Jiří Volf-Kateřina Štorková (Mitsubishi Lancer EVO IX), Karel Pohner-Jan Husák (Honda Civic Type R), Radek Majer-Michal Pohořelý (Škoda Felicia) a Tomáš Marek-Pavel Malaník (Honda Civic VTi).
Klimatické podmínky v pátek na Pelhřimovsku byly hodně "nečitelné" a ačkoliv panovalo převážně slunečné počasí, kvůli zvýšené oblačnosti v některých lokalitách některé posádky zvolily za rezervní pneumatiky mokré obutí. Ze servisní zóny však vyjížděly vozy obuté do "suchých" pneumatik Matador SM-20.
Do čela Matador Cupu se hned od úvodní erzety vyhoupl Josef Semerád, který se výborně vyrovnal se změnou značky pneumatik, a dosáhl druhého času za vítězným Karlem Trojanem, který měl rovněž nasazeny pneumatiky Matador! Karel Trojan pojal Rally Pelhřimov jako test na největší domácí podnik letošního roku Barum rally Zlín a v rámci testu porovnával pneumatiky Matador s konkurenční značkou. Výborných časů dosáhly i další posádky Matador Cupu. Jiří Volf zajel třetí čas shodně se Zdeňkem Vlčkem, následovaný v těsném závěsu Vladimírem Barvíkem. V úvodní rychlostní zkoušce využívali čtyři jezdci z první pětky nejrychlejších služeb sportovních pneumatik Matador a dosáhli dokonce rychlejších časů než oba vozy nejvyšší specifikace WRC!
Bohužel na druhém rychlostním testu skončila účast v pelhřimovské soutěži pro Vladimíra Barvíka, který po havárii odstoupil. Do servisní zóny vjížděli piloti Matador Cupu v následujícím pořadí. Josef Semerád na druhém místě absolutně, Jiří Volf na místě čtvrtém, Karel Pohner na dvacáté pozici (první ve třídě A7), Tomáš Marek na 21.místě (první ve třídě N2), Lumír Galia dvacátý pátý (stříbrný ve třídě A5) a padesátý druhý Radek Majer.
Hned následující sekce znamenala konce nadějí ve slibně rozjeté soutěži pro Jiřího Volfa a Tomáše Marka. Oba jezdci Matador Cupu při zkrácení zatáčky poškodili výrazně své vozy o betonový díl a nemohli dále v soutěži pokračovat.
Páteční etapu v hodnocení Matador Cupu zvládl nejlépe Josef Semerád (4. v absolutním hodnocení) před Karlem Pohnerem, Lumírem Galiou a Radkem Majerem.
Sobotní etapa byla z klimatického hlediska jednoznačná a pochopitelně slunečným počasím odpadla starost s volbou pneumatik. I v sobotu Matador Cupu jednoznačně kralovala posádka Josef Semerád-Bohuslav Neplecha, ačkoliv si pilot stále zvykal na sportovní pneumatiky Matador. Na Pelhřimovsku si Josef Semerád zaslouženě vybojoval vítězství v hodnocení Matador Cupu a stříbrnou pozici v absolutním hodnocení za Karlem Trojanem, který rovněž v soutěži ověřoval konkurenceschopnost sportovních pneumatik Matador v osmnácti palcovém provedení.
Druhou posádkou v cíli Pelhřimovské rally v rámci Matador Cupu byl Karel Pohner s Janem Husákem. S vozem Honda Civic Type R zakončili soutěž na 13.místě v absolutním hodnocení a z Pelhřimova si odváželi i vítězství ve třídě A7. Cenné body za druhé místo vyhouply Karla Pohnera do čela průběžného hodnocení Matador Cupu.
Skvěle vstoupila do Matador Cupu o posádka Lumír Galia-Ota Hloušek, která dokončila soutěž bronzové příčce Matador Cupu, sedmnáctém místě absolutně a čtvrtém ve třídě A5. Čtvrtou posádkou Matador Cupu byla v Pelhřimově dvojice Radek Majer-Michal Pohořelý.
Konkurenceschopnost sportovních pneumatik Matador v Pelhřimově potvrdili svými výsledky dva přední domácí piloti produkčních vozů Karel Trojan a Josef Semerád.¨ Průběžné pořadí Matador Cup 2007 - Mistrovství ČR v rallye 2007
1. Karel Pohner 22, 2. Jiří Volf 18, 3. Vladimír Barvík 10, 3. Josef Semerád 10, 4. David Spisar 10 5. Lumír Galia 6, 7. Radek Majer 5, 7. Jan Jelínek 5, 9. Tomáš Marek 0
Tisková zpráva CRT-Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?