Posádka Martin Prokop - Jan Tománek ukončila své působení na Finské rally při prvním průjezdu kultovní vložky Ouninpohja (RZ14).
Martin Prokop nastupoval do druhé etapy s vědomím téměř čtyřicetisekundového náskoku před svým nejbližším rivalem a úřadujícím juniorským šampiónem Sandellem. A byl to právě Švéd, jenž vstoupil do druhého dne nejrychlejším časem. Posádka týmu Jipocar Racing však dokázala kontrovat a po vítězství na RZ13 zvýšila svůj náskok na 48.9 sekundy. Bohužel do cíle slavného testu Ouninpohja se již Citroën C2 S1600 nedostal. „V rychlé pasáži jsem dal citroëna příliš dovnitř zatáčky a najednou se ozvala velká rána. Byla tam schovaná skála, která poškodila přední část auta. Motor se po chvíli začal přehřívat a kvůli unikajícímu oleji po sedmi kilometrech utichl definitivně,“ objasnil smolný moment Prokop. „Vzhledem ke stavu motoru nebyla šance v rámci formátu SupeRally pokračovat. Je to obrovská škoda, závod jsme měli výtečně rozjetý,“ litoval jihlavský jezdec.
Dalším startem posádky Prokop – Tománek bude Německá rally. Ke smůle českých fanoušků se tato dvojice nezúčastní zlínské Barum rally, která je na programu týden po soutěži mistrovství světa. Tisková zpráva Jipocar Racing Teamu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?