Vítězem devátého podniku MS v automobilových soutěžích Finské rally, se stal domácí pilot Fordu Focus WRC 07 Marcus Grönholm. Ani jeden z dvojice českých jezdců, kteří do soutěže v pátek odstartovali, cíl nespatřil.
V průběhu tří závěrečných rychlostních zkoušek, které měla na programu závěrečná třetí etapa Finské rally se kromě výpadku Jana Kopeckého v jednadvacáté rychlostní zkoušce nic závratného nedělo. Vedení v soutěži si uhájil Grönholm na továrním Focusu WRC 07. Pro Grönholma to bylo již sedmé vítězství v jeho domácí soutěži a stal se tak nejúspěšnějším jezdcem v historii celé Finské rally (dříve Rally tisíce jezer).
Čtyřiadvacet vteřin za Gornholmem dojel jeho týmový kolega Mikko Hirvonen. Oba tak potvrdili dopředu avizované výborné výkony nové specifikace jejich vozů Ford Focus WRC, který měl právě ve Finsku svou závodní premiéru.
Až za touto dvojicí pak dojel úřadující mistr světa Sebastian Loeb s Citroenem C4 WRC. Ten už v průběhu soutěže v rozhovorech přiznával, že pilotům Fordu nestačí. O tom že to byla pravda svědčí jeho více než minutová ztráta.
Čtvrtou příčku si od druhé rychlostní zkoušky soutěže, až do jejího cíle udržel Chris Atkinson se Subaru a potvrdil tak zlepšující se výkony továrního týmu Subaru. To jen potvrdil Šestým místem Xavi pons, který se před Finskou rally stal třetím pilotem vozu Subaru Impreza WRC v továrním týmu SWRT. Mezi tyto dva „Subaristy“ se ještě vměstnal Henning Solberg s vozem Ford Focus WRC 06, polotovární stáje Stobart Motorsport.
Posledními dvěma jezdci v bodované osmičce byli Urmo Aava, jedoucí ve Finsku se speciálem Lancer WRC 05 a Mads Ostberg se starší evolucí Subaru Impreza WRC.
V juniorské kategorii (JRC) dosáhl na nejvyšší příčku Patrik Sandell s vozem Renaul Clio R3. Za ním se ztrátou 1:19,1 minuty dojel Pinomäki jedoucí rovněž s Clie R3 a další téměř tři minuty ztrácel na třetím místě Polák Kasciuszko. Ten pilotoval také Renault Clio, ovšem v specifikaci S1600.
Naši jezdci Jan Kopecký (ŠKODA Fabia WRC), ani Martin Prokop (Citroen C2 S1600) cíl Finské rally nespatřili. Důvodem odstoupení obou jezdců byla havárie.
Podrobnější pohled na celý průběh Finské rally vám na našich stránkách přineseme zítra. Konečné výsledky Neste Oil Rally Finland, naleznete zde Foto: Ford
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?