V sobotní etapě se prezentovala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek vynikajícím výkonem, kdy dokázala s vozem Škoda Fabia WRC dosáhnout sedmi časů v rychlostních zkouškách v nejlepší desítce.
Navíc se během sobotních rychlostních zkoušek posunula posádka Czech Rally Teamu Kopecký ze sedmnácté pozice po páteční etapě, ve které postihlo vůz Škoda Fabia WRC několik nezaviněných defektů pneumatiky, na průběžnou desátou pozici po sobotní etapě.
Před startem nedělní etapy Czech Rally Team Kopecký přehodnotil prioritu pro závěrečné tři rychlostní zkoušky a zvolil variantu, která znamenala jízdu na hranici rizika se snahou o maximální přiblížení se osmé bodované pozici.
Jan Kopecký odstartoval do závěrečné etapy Finské rallye velmi slibným mezičasem v úvodní rychlostní zkoušce, bohužel následně poškodil vůz v důsledku havárie, se kterým se nedalo pokračovat v soutěži.
"Do nedělní etapy jsme odstartovali se snahou zaútočit. Rallye je velmi nevyzpytatelná a v těžké Finské rallye mohl potkat jakoukoliv posádku na bodované pozici problém. Proto jsme se chtěli co možná nejvíce přiblížit osmé bodované pozici. Náš optimismus podporovaly včerejší časy, kdy jsme dokázali dosahovat časy mezi nejlepšími.
Na jednom z horizontů v úvodu jedenadvacáté rychlostní zkoušky jsme měli špatně napsaný rozpis. Při seznamovacích jízdách jsme nepočítali s tím, že bychom mohli na tomto horizontu skočit. Ocitli jsme se v pravotočivé zatáčce nad tratí a já jsem neměl kontrolu nad vozem. Reagoval jsem okamžitě, ale přesto jsme spadli do hlubokého příkopu a narazili jsme přední částí vozu do složených klád.
Já i Filip jsme v pořádku. Vůz je však poškozen a my jsme nuceni odstoupit z Finské rallye.
Odstoupení mě mrzí především kvůli všem členům Czech Rally Teamu Kopecký, kteří odvedli při přípravě na soutěž i v servisních zónách Finské rallye špičkovou práci," vysvětlil důvod odstoupení z místa havárie pilot Jan Kopecký.
"Po smolné páteční etapě jsme měli pochopitelnou radost ze včerejších vynikajících časů. V nedělní etapě jsme se rozhodli zaútočit, neboť Jan s Filipem v sobotu předvedli opravdu vynikající výkon.
Tentokrát nám riskantní plán nevyšel a můžeme hodnotit jako úspěšnou pouze sobotní etapu. Bohužel naše účinkování ve Finské rallye velmi výrazně ovlivnily nezaviněné defekty pneumatik v páteční etapě, v jejichž důsledku se musel Jan s Filipem probíjet ze zadních pozic a jet na samé hranici rizika," zhodnotil krátce Finskou rallye vedoucí týmu Josef Kopecký. Tisková zpráva CRT-Kopecký
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?