FINSKO - PO 2. ETAPĚ: V sobotu odpoledne pokračovala Finská rally druhou polovinou druhé etapy. Na prvních místech celkového pořadí se téměř nic nezměnilo. Jan Kopecký s Fabií WRC je už desátý.
Ani v odpoledních rychlostních zkouškách Finské rally nepřipustil Marcus Grönholm jakoukoliv změnu na vedoucí pozici a stále si tak i po dvaceti odjetých rychlostních zkouškách drží první pozici. Druhý je i nadále Mikko Hirvonen. Ten ztrácí dvacet vteřin a nadá se zřejmě očekávat že by na zítřejších třech testech nějak výrazně ztrátu na Grönholma smazal.
Ačkoliv se Sebastian Loeb podle svých slov snaží jet na maximum, přesto i nadále na rychlostních zkouškách na oba Fordy ztrácí a jeho celková ztráta po druhé etapě už je minutová.
Ani na dalších místech výsledkové listiny se oproti dopolední sekci rychlostních zkoušek nic neudálo. A tak čtvrté místo patří Atkinsonovi, páté Henningu Solbergovi a šestou příčku okupuje třetí jezdec týmu Subaru Xavi Pons.
Jan Kopecký podával během sobotní etapy velmi slušné výkony a i díky třem zajetý šestým časům se posunul již na desátou pozici celkově. Jeho ztráta na vedoucího Grönholma činí devět a půl minuty a na před ním jedoucího Wilkse Kopecký ztrácí půl minuty. Uvidíme zda zítra ještě zabojuje o bodované příčky, nebo takticky vyčká na případné odstoupení některého ze soupeřů jedoucích před ním.
V kategorii JRC si první příčku s téměř minutovým náskokem hlídá Sandell, před Pinomäkim a Battegou.
Zítřejší třetí a závěrečná etapa Neste Oil Rally Finland má na svém programu již pouze tři rychlostní zkoušky a vítěz celého závodu bude znám před první hodinou odpolední.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?