FINSKO - PO 2. ETAPĚ: V sobotu odpoledne pokračovala Finská rally druhou polovinou druhé etapy. Na prvních místech celkového pořadí se téměř nic nezměnilo. Jan Kopecký s Fabií WRC je už desátý.
Ani v odpoledních rychlostních zkouškách Finské rally nepřipustil Marcus Grönholm jakoukoliv změnu na vedoucí pozici a stále si tak i po dvaceti odjetých rychlostních zkouškách drží první pozici. Druhý je i nadále Mikko Hirvonen. Ten ztrácí dvacet vteřin a nadá se zřejmě očekávat že by na zítřejších třech testech nějak výrazně ztrátu na Grönholma smazal.
Ačkoliv se Sebastian Loeb podle svých slov snaží jet na maximum, přesto i nadále na rychlostních zkouškách na oba Fordy ztrácí a jeho celková ztráta po druhé etapě už je minutová.
Ani na dalších místech výsledkové listiny se oproti dopolední sekci rychlostních zkoušek nic neudálo. A tak čtvrté místo patří Atkinsonovi, páté Henningu Solbergovi a šestou příčku okupuje třetí jezdec týmu Subaru Xavi Pons.
Jan Kopecký podával během sobotní etapy velmi slušné výkony a i díky třem zajetý šestým časům se posunul již na desátou pozici celkově. Jeho ztráta na vedoucího Grönholma činí devět a půl minuty a na před ním jedoucího Wilkse Kopecký ztrácí půl minuty. Uvidíme zda zítra ještě zabojuje o bodované příčky, nebo takticky vyčká na případné odstoupení některého ze soupeřů jedoucích před ním.
V kategorii JRC si první příčku s téměř minutovým náskokem hlídá Sandell, před Pinomäkim a Battegou.
Zítřejší třetí a závěrečná etapa Neste Oil Rally Finland má na svém programu již pouze tři rychlostní zkoušky a vítěz celého závodu bude znám před první hodinou odpolední.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?