FINSKO - CRT KOPECKÝ: Skvělým výkonem v průběhu sobotní etapy dala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek zapomenout na smolnou páteční etapu. Posádka Czech Rally Teamu Kopecký dosáhla v dnešních devíti rychlostních zkouškách sedmi časů v první desítce.
Jednou byl Jan Kopecký devátým, dvakrát osmým, jednou sedmým a třikrát šestým nejrychlejším pilotem v rychlostním testu! Dosažené výborné časy jsou velmi cenné, neboť Finská rallye je výhradně doménou jezdců ze severu Evropy. Na přední příčky se dokáže pilot z jiné časti světa prosadit pouze výjimečně. Výborným výkonem se posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC posunula z průběžné sedmnácté pozice po páteční etapě na desátou pozici po etapě sobotní!
„S dnešní etapou jsem maximálně spokojený. Ačkoliv nám po včerejší smolné etapě bylo jasné, že výraznějšího výsledku v celkovém hodnocení Finské rallye nedosáhneme, soutěž jsme nevzdali a snažíme se o kvalitní časy v každé rychlostní zkoušce. Průběžná desátá pozice je vzhledem k našim včerejším problémům výborná. Pochopitelně si cením třech šestých časů dosažených v dnešních testech,“ řekl v cíli sobotní etapy pilot Jan Kopecký.
„S dnešní etapou u nás vládne maximální spokojenost. Jsem rád, že dnešní etapa prokázala příslušnost našeho týmu a především naší posádky do světového šampionátu. Jan s Filipem potvrdili nejenom světovou úroveň, ale i příslušnost k širší světové špičce. Radost z dnešních časů nám spravila náladu po včerejším smolném dni. Od úvodní dnešní erzety vše fungovalo bezchybně a tentokrát se našemu vozu vyhnuly i nezaviněné defekty pneumatik. V průběhu celé etapy jsme zaznamenali pouze problém v podobě prasklého výfukového potrubí, které se projevilo snížením výkonu motoru v posledním dnešním měřeném testu, kde byla naše posádka klasifikována na osmém místě. V náročné Finské rallye, kde vozy trpí především neustálými dopady po stále se opakujících skocích, dokazuje vůz Škoda Fabia WRC opět svoji spolehlivost. Přesto jsme se rozhodli vedle odstranění závady prasklého výfukového potrubí v dnešním závěrečném servisu vyměnit preventivně převodovku a několik dalších dílů. Na této soutěži jsou díly extrémně namáhané a naším cílem je vůz Škoda Fabia WRC na cílové rampě. Vedle ocenění výkonu Jana a Filipa si zaslouží velké uznání a poděkování mechanici a technici Czech Rally Teamu Kopecký. Ti se v závěrečném pětačtyřiceti minutovém servisu nezastavili ani na vteřinu a preventivní výměnu dílů zvládli bezchybně. Byl bych maximálně spokojen, kdyby se nám po smolné páteční etapě podařila udržet průběžná desátá pozice až na cílovou rampu,“ zhodnotil etapu vedoucí týmu Josef Kopecký. CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?