FINSKO - PO 1. ETAPĚ: První etapu Finské rally zatím suverénně ovládli jezdci, kteří mají v kolonce národnost napsáno Finská. Ve všech dnešních deseti rychlostních zkouškách byli nejrychlejší právě finští jezdci.
První rychlostní zkoušku vyhrál Jarri-Matti Latvala, ten ovšem hned v následující zkoušce své snažení přehnal a poroučel se na více jak dvě minuty mimo trať. Od třetí rychlostní zkoušky pak vzali nadvládu nad Finskou rally do svých rukou oba jezdci továrního týmu BP Ford. Třetí rychlostní zkoušku vyhrál Grönholm, čtvrtou Hirvonen a pak už poznaly páteční rychlostní zkoušky jen jediného vítěze. Tím byl opět Marcus Grönholm. Od páté až po jedenáctou rychlostní zkoušku tedy Marcus Grönholm navršoval po desetinách sekundy svůj náskok před druhým Hirvonenem. V cíli dnešní etapy pak tento náskok tvoří 4,4 vteřiny.
Třetí místo si od rána stále drží Sebastian Loeb, který v jednom prohlášení sportovně přiznal že ve Finsku prostě na oba před ním jedoucí Fordy nemá. Na čtvrtém místě se pak usadil Chris Atkinson se Subaru. Ten na Loeba ztrácí 26,7 vteřiny a dalších deset vteřin za Atkinsonem je Petter Solberg. Ten měl v první dnešní sekci třech rychlostních zkoušek problém s centrálním diferenciálem svého vozu. V následném servisu se ale mechanikům podařilo závadu odstranit a Solberg začal stahovat ztrátu, kterou během prvních třech zkoušek nabral.
Boj o šesté místo je také poměrně otevřený. Po první etapě patří toto místo Sordovi, za ním je Hening Solberg a Manfred Stohl, následují Hänninen, Aava, Pons a Wilks. Tito jezdci od Sorda až po Wilkse jsou vměstnáni do rozdílu jedné minuty, což při náročnosti Finské rally je velmi malý časový úsek.
Následují jezdci se ztrátou tří a více minut. Mezi ně patří bohužel i Jan Kopecký. Ten se hlavně v dopoledních zkouškách nevyvaroval drobných jezdeckých chyb a ani jeho Fabia nebyla úplně bez problémů a proto v cíli páteční etapy patří posádce Kopecký - Schovánek až sedmnácté místo. Posádka navíc ztrácí 5:19,9 minuty a nejbližšího soupeře má před sebou „až“ minutu a dvacet vteřin.
V kategorii juniorů (JRC) se nic dramatického za celý den nestalo. Martin Prokop Stále drží téměř neuvěřitelné první místo v této kategorii. Za sebou má na druhém místě jedoucího Patrika Sandella. To se cení ještě víc, protože Sandell je úřadující mistr světa v této kategorii. Náskok Prokopa na druhé místo je 39,7 vteřiny. Což je už slušný, nicméně stále asi ne rozhodující náskok. Zítra se jistě všichni jezdci z této kategorie budou chtít zlepšovat. To bude výzva pro Prokopa. Uvidíme jak si s ní poradí.
Ke kategorii JRC je ještě třeba doplnit další pro „československého“ fanouška potěšující zprávu. A sice že posádka Béreš – Starý si po celodenní bitvě s Conradem Rautenbachem nakonec vybojovala třetí pozici v cíli páteční etapy.
Celá soutěž pokračuje zítra dalšími devíti rychlostními zkouškami. První z nich se startuje už v 6:17 našeho času a do cíle zítřejší etapy by jezdci měli dorazit kolem půl sedmé večer. K zítřejší etapě ještě nutno dodat, že v ní na jezdce čekají dva průjezdy zkouškou Ouninpohja, na které leží známý skok na kterém auta létají i několik desítek metrů. výsledky po první etapě můžete vidět zde Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?