Finská rally se dnes po včerejší večerní speciálce na závodišti Killeri rozjela naplno. Podle předpokladů do soutěže nejlépe odstartovaly Finští jezdci ve službách Fordu.
I když včerejší speciálku vyhrál trochu překvapivě Australan Chris Atkinson se Subaru, dnes ráno už je všechno jinak. První dnešní zkoušku vyhrál mladík Jarri-Matti Latvala s Fordem Focus WRC týmu Stobart. Za ním byl v cíli první klasické rychlostní zkoušky Hirvonen s továrním Fordem a o třetí místo se v této RZ podělili Grönholm s Loebem. Celkově šel po RZ2 do vedení Latvala následován Hirvonenem a Grönholmem.
Druhádnešní zkouška, celková třetí, pak měla opět jiného vítěze než testy předešlé. Stal se jím Marcus Grönholm a dostal se tak i do čela průběžného pořadí. Na druhém místě ze ním byl Hirvonen a třetí pozice patřila Loebovi. Jarri-Matti Latvala se nevyvaroval chyby a po výletu mimo trať ztratil na vedoucího jezdce více než dvě minuty. To zároveň znamenalo jeho propad na třicáté místo celkově.
V zatím poslední odjeté rychlostní zkoušce – RZ4 se konečně vítězstvím připoměl i Hirvonen a dokázal, že nebude na Finské rally dělat jen přihlížející dvojku v týmu Ford. Naopak, i on zabojoval a dostal se do čela průběžného pořadí. Na druhé místo odsunul Grönholma, ten ovšem ztrácí pouhou jednu desetinu sekundy. Tím kdo zatím jen ze třetího místa sleduje boj o první příčku, je Sebastian Loeb. Na lídra soutěže však ztrácí nicotných 6,6 sekundy.
Celá výsledková listina Finské rally by se po čtyřech odjetých zkouškách dala rozdělit do několika skupin jezdců, kteří spolu závodí. První skupina je téměř celá jasná, vedle Hirvonena, Grönholma a Loeba do ní patří ještě Chris Atkinson se Subaru. Ten ztrácí jen 10,4 sekundy na první místo.
Do druhé skupiny patří jezdci, kteří zatím bojují o páté až sedmé místo. Sem patří oba bratři Solbergové a doplňuje je Dani Sordo s Citroenem. Tato skupinka ztrácí na čelo tabulky okolo 27 vteřin.
Třetí skupina je poněkud větší a vejdou se do ní jezdci na osmém až dvanáctém místě. ti mají ztrátu mezi 40 a 45 vteřinami. Bohužel ani sem ještě nepatří Jan Kopecký, jedoucí s Fábií WRC.
Do poslední „výkonostní“ skupiny patří jezdci se ztrátou větší než jedna minuta na lídra soutěže. V této skupině se zatím pohybuje i Jan Kopecký se svou Fábií. Doufejme však že si Honza rychle zvykne na rychlé šotolinové tratě a svou pozici výrazně zlepší.
Finská rally je vypsaná i pro kategorii juniorů (JRC). A tady nám může dělat radost skvělé průběžné vedení českého jezdce Martina Prokopa, kterého naviguje Jan Tománek a společně jedou s vozem Citroen C2 S1600. Martin do toho hned od začátku šlápl a po čtyřech odjetých zkouškách už má v čele juniorských závodníků náskok 24,1 vteřiny. Na druhém místě v této kategorii je Patrik Sandell s Renaultem Clio R3 a třetí příčka patří Rautenbachovi s Citroenem C2 S1600.
Závod bude pokračovat v jedenáct hodin a šest minut našeho času další trojicí rychlostních zkoušek. Průběžné výsledky můžete sledovat zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?