Devátým podnikem pokračuje Mistrovství světa v rallye populární Finskou rallye, která je velmi oblíbená mezi jezdci a především diváky. Po zásluze je soutěž v zemi tisíce jezer nazývaná soutěží tisíce horizontů, neboť na každé rychlostní zkoušce je mnoho skoků a horizontů.
Finská rallye je náročná na přesnost rozpisu, který je pro posádky velmi těžké připravit v seznamovacích jízdách, kdy je nutné dodržovat v tréninkovém voze povolené rychlostní limity.
Každoročně je soutěž s centrem ve městě Jyväskylä doménou především domácích posádek, kterým sekundují další posádky ze severu Evropy. Více než kde jinde je znalost místních podmínek a zkušenost se soutěží plnou horizontů základem kvalitního výsledku.
V letošním roce je téměř polovina z přibližně 360 kilometrů rychlostních zkoušek vedena novými úseky. Přesto součástí rallye i letos zůstala legendární erzeta Ouninpohja dlouhá přes třicet tři kilometrů.
Ve čtvrtek večer byla Finská rallye zahájena úvodní diváckou rychlostní zkouškou "Killeri", na které se představila i posádka Czech Rally Teamu Kopecký v tradičním složení Jan Kopecký-Filip Schovánek. Jan Kopecký v úvodním testu ztratil na vítěze testu jen 3,3 vteřiny, přesto ohromná vyrovnanost a netradičně vysoký počet 24 vozů nejvyšší specifikace WRC znamená pro Jana s Filipem sedmnácté místo po úvodním testu.
Na trať páteční etapy se vydá vůz Škoda Fabia WRC v barvách Czech Rally Teamu Kopecký jako desátý v pořadí a čeká jej na zítřejším programu jedenáct náročných rychlostních zkoušek.
"Před startem Finské rallye jsme v neděli absolvovali ve Finsku test, který byl zaměřen na ověření nastavení vozu. Já jsem tento test přivítal ze dvou důvodů. Od našeho startu v Řecku uplynuly dva měsíce a finské erzety jsou naprosto výjimečné svým charakterem. S testem jsme byli velmi spokojeni, vůz Škoda Fabia WRC fungoval bez jakýchkoliv problémů.
Dnes jsme čtyřikrát absolvovali oficiální shakedown, ale jelikož se velmi brzy vyjely poměrně hluboké koleje, dosažené časy nebyly důležité. My jsme si chtěli pouze ověřit funkčnost vozu Škoda Fabia WRC, neboť po nedělním testu prošel vůz základní repasí.
V úvodní divácké supererzetě jsme ztratili na vítěze 3,3 vteřiny, ale jako v každé soutěži tento test v žádném případě o výsledku v soutěži nerozhoduje. Opravdová rallye nás čeká až zítra ráno. Již tak náročné testy mohou ztížit i klimatické podmínky, neboť tu téměř neustále prší. Měli jsme štěstí pouze v neděli při našem testu a při dnešní úvodní rychlostní zkoušce, kdy déšť ustal. Přesto je vše hodně podmáčené a i volba pneumatik může být z tohoto důvodu komplikovaná," řekl v cíli úvodní rychlostní zkoušky pilot Jan Kopecký. CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?