Kvalitní startovní pole se představí při IV. CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 - Memoriál Tomáše Vojtěcha, která se pojede v termínu 3. – 4. srpna 2007 jako součást mediasport.cz Mistrovství České republiky v rally 2007 a Mistrovství České republiky v rally historických automobilů 2007.
Pořadatelé z Rallye Klubu Pelhřimov v AČR obdrželi přihlášky celkem 81 soutěžících ze tří států – České republiky, Slovenska a Rakouska. Seznamu přihlášených posádek vévodí dva jezdci s prioritou FIA B a celkem osm jezdců vlastní národní prioritu ASN.
K největším favoritům pelhřimovské rally patří vítězové předchozích dvou závodů seriálu Mistrovství České republiky v rally. A to vítěz z Hustopečí Leoš Flídr a Karel Trněný (oba Škoda Octavia WRC), který nenašel přemožitele při Valašské rally. Průběžné pořadí šampionátu vede Flídr, Trněný je na třetím místě. Právě souboj těchto dvou jezdců na vozechspecifikace WRC patří k ozdobám Rallye Pelhřimov. Velkým diváckým tahákem bude na Vysočině premiéra vozu Super 2000 v rukou českého jezdce. Roman Odložilík představí vůz Fiat Grande Punto S2000 z dílen italského Abarthu a stane se prvním Čechem, který s vozem této kategorie absolvuje mistrovský závod. Servisní zázemí poskytne společnost JM Engineering Zlín. V Pelhřimově se objeví Karel Trojan, Josef Semerád (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), jezdci s prioritou FIA B. Národní prioritou ASN se vedle Flídra pyšní Slovák Peter Gavlák Zdeněk Vlček, Vladimír Barvík, Antonín Tlusťák, Milan Liška (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), Josef Peták (Renault Clio S1600) a Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO VII). Z předních jezdců zaslali přihlášku Jiří Volf, Petr Poulík, Pavel Červenka (Mitsubishi Lancer EVO IX), osmou evoluci mitsubishi mají k dispozici Jan Sýkora a Milan Pantálek. Velmi kvalitně jsou obsazeny i jednotlivé skupiny a třídy.
CEBIA Rallye Pelhřimov 2007 se započítává rovněž do republikového šampionátu historiků. Přihlášeno je celkem 14 jezdců. K favoritům patří vítěz nedávné Historic Vltava rally Jiří Hrubý (BMW 2002 TI), vedoucí jezdec průběžné klasifikace českého šampionátu Emil Triner (Škoda 130 RS), Jiří Brož (Opel Kadett Coupe), Aleš Jirátko (BMW 2002 TI) a Petr Hejhal (Škoda 110). „CEBIA Rallye Pelhřimov nabídne kvalitní startovní pole a hodnotný motoristický sport. Připraveny máme krásné rychlostní zkoušky, které prověří jezdecké umění a připravenost soutěžních vozů. Jsme rádi, že Pelhřimov nabídne několik premiér. Vedle vozu kategorie Super 2000 s českým jezdcem za volantem je značným lákadlem i sportovní premiéra závodního speciálu Brisk RS 01 WRC,“ říká Richard Gnojek, ředitel závodu tisková zpráva Rally Pelhřimov
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?