Už je to tady! Fanoušci motoristického sportu se začátkem srpna přece jen dočkají. V roli předjezdce se na IV.CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha, která se pojede v termínu 3. – 4. srpna 2007, představí závodní speciál BRISK RS 01 WRC.
Tento automobil vlastní konstrukce s pohonem na všechna čtyři kola a výkonem přes 500 koní se objeví na rychlostních zkouškách sobotní druhé etapy!
Auto bude pilotovat tovární posádka táborského Brisku, významného světového výrobce zapalovacích svíček a reklamního partnera pelhřimovské rallye. Za volantem se objeví Ing. Jaroslav Macek, který se podílel na vývoji speciálu, jenž vychází z koncernových dílů Škoda a Volkswagen. „Na start se velmi těšíme. I když pojedeme v soutěžním nasazení, pořád se především jedná o testování. Pelhřimovský start je mimořádnou příležitostí vidět poprvé Brisk v akci pro všechny motoristické nadšence. Diváci si určitě přijdou na své, neboť parametry vozu se blíží úrovni někdejší skupiny B,“ říká na úvod Jaroslav Macek. Zatímco během pátečního odpoledne bude speciál Brisk vystaven na pelhřimovském náměstí, v sobotu se předvede v plné parádě na rychlostních zkouškách sobotní etapy v roli předjezdce. „Brisku říkám raketa na čtyřech kolech. Premiéra pro odbornou veřejnost proběhla začátkem května v pražském hotelu Mövenpick, v červnu byla světová premiéra na veletrhu v Brně a začátkem srpna proběhne v Pelhřimově sportovní premiéra. Samozřejmě pojedeme pro diváky, kteří se mohou v atraktivní místech těšit i na nějaké kolečko pro potěšení. Své vystoupení s Briskem chceme pojmout jako show,“ upřesňuje Macek.
Motor vozu BRISK RS 01 WRC zaručuje tisíc kilometrů soutěžní jízdy a měl by vydržet nástrahy rychlostních zkoušek. Každopádně táborský Brisk čeká zkouška ohněm. A jakou má závodní speciál před sebou budoucnost? Vzhledem k tomu, že nemá homologaci, táborská společnost hodlá Brisk využít zejména pro komerční prezentaci. „Hned po Pelhřimově se auto představí v Moskvě, poté nás čeká závodní show v Petrohradě a veletrh v Paříži. Co se týká sportovního využití auta, závodní projekt dostal ve fabrice zelenou a rádi bychom postavili úzkou sérii vozů s předním náhonem. Samozřejmě jedná se o příští léta, nicméně hodláme využít design karosérie.“ vysvětluje Macek.
Na vývoji závodního speciálu se podílela úzká skupina nadšenců v čele s majitelem společnosti Ing. Mojmírem Čapkou. V mnoha případech si splnili dětské sny a sáhli si hluboko na dno sil. Stavba vozu začala v loňském prosinci a za necelého půl roku bylo auto postavené. Na vozidle se průběžně pracuje i mezi výstavami. „Předběžná dohoda je, že by se ve voze svezl mnohonásobný mistr České republiky Václav Pech junior. Rádi bychom Brisk představili v plné síle koncem roku na Pražském rallysprintu. Velmi nás láká srovnání v tomto exhibičním závodě s vozy specifikace WRC a dalšími soutěžními auty,“ říká závěrem Macek. Brisk
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?