HISTORIE: Automobilové soutěže na Vyškovsku mají velmi dlouhou tradici. První „oblastní silniční soutěž automobilů“ se v okolí Vyškova uskutečnila již v roce 1960 a od té doby hanácká rally každým rokem nabývá na prestiži.
O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Viktor Hausknotz, archiv pořadatelů
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?