HISTORIE: Automobilové soutěže na Vyškovsku mají velmi dlouhou tradici. První „oblastní silniční soutěž automobilů“ se v okolí Vyškova uskutečnila již v roce 1960 a od té doby hanácká rally každým rokem nabývá na prestiži.
O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media O organizaci rallyových podniků na Hané se zpočátku starali členové OAMK Svazarm LNH Vyškov a později AMK Vyškov - Hraničky, kteří se zasloužili o existenci dnes již skoro zapomenutých soutěží, jakými byly Rallye Haná či Rallye Vyškov. Tento pořadatelský tým nahradili po revoluci členové Rallye clubu Vyškov, jež v 90. letech započali tradici oblíbené Magnum rally.
Mírná krize nastala na přelomu tisíciletí, kdy Rallye club Vyškov zanikl a vyškovská rally byla sesazena do druholigového Mistrovství ČR ve sprintrally. Pořadatelé se ale dokázali velmi rychle znovu postavit na nohy, v roce 2000 vznikl Hanácký rally klub Vyškov a s ním i nová tradice soutěží na Vyškovsku, byť pouze v rámci seriálu jednodenních podniků. Nově vzniklý sprintový seriál si však okamžitě získal obrovskou oblibu mezi soutěžícími i diváky a začal být atraktivnější než prvoligové dvoudenní soutěže. Sestup tak pořadatele nakonec vůbec mrzet nemusel.
V sezóně 2002 skončila spolupráce Hanáckého rally klubu s firmou Magnum a novým hlavním sponzorem vyškovské soutěže se stala společnost Böttcher. Böttcher rally Vyškov, jak dodnes zní oficiální název podniku, se ihned zařadila mezi nejoblíbenější závody sprintového seriálu, které se mohly pochlubit výbornou účastí špičkových posádek. Navíc, výhodné postavení v kalendáři zařídilo, že se celkem třikrát ve Vyškově rozhodovalo o držiteli mistrovského titulu. V roce 2002 se zde stal mistrem ČR Stanislav Chovanec, o rok později Štěpán Vojtěch a při dosud posledním ročníku Böttcher rally v sezóně 2006 oslavil zisk titulu stylovým prvenstvím Josef Semerád.
Třebaže pořadatelé již několik let nemohou využít nádherných rychlostních zkoušek ve vojenském prostoru, které dělaly z rally Vyškov jednu z nejkrásnějších soutěží v republice, snaží se organizátoři i letos o to, aby podoba 16. ročníku vyškovské rally co nejvíce vyhovovala představám většiny posádek. Bohužel, na Hané je velmi těžké najít technické úseky rychlostních vložek a ještě těžší je umět je prosadit. Vyškovští pořadatelé přesto bojují ze všech sil a pevně doufají, že i 16. ročník Böttcher rally najde mezi soutěžícími a diváky kladnou odezvu.
Text: Jiří Dokulil, ftr-media Foto: Viktor Hausknotz, archiv pořadatelů
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?