HORÁCKÁ RALLY - 1. ETAPA: Obhájci loňského prvenství Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX vstoupili suverénně do Horácké rallye, která je pátým pokračováním letošního osmidílného seriálu mistrovství České republiky.
Pech vyhrál v úvodní etapě všech sedm rychlostních zkoušek. Na druhém místě je se ztrátou 55,5 sekundy Jan Votava se spolujezdcem Františkem Synáčem na voze stejné značky. Do soutěže vstoupilo padesát posádek. Ve vedru hned po první rychlostní zkoušce musel odstoupit Václav Arazim, jenž měl problémy s turbo pohonem svého vozu. Od první rychlostní zkoušky nepokračuje ani Petr Zedník, jemuž se přehříval motor. Druhá etapa startuje v sobotu v 9:30 opět v Třebíči a bude proložena osmi rychlostními zkouškami. První posádka dojede do cíle na náměstí v Třebíči v 18:05 hodin.
Výsledky - po první etapě: 1. Pech, Uhel 49:58,4 2. Votava, Synáč (Mitsubishi Lancer IX) -55,5 3. Štajf, Lesniaková (Subaru Impreza) -1:08,7 4. Gavlák, Hůlka -1:09,7 (Mitsubishi Lancer IX) 5. Tarabus, Trunkát (Suzuki Swift) -1:41,7 6. Peták, Benešová (Renault Clio) -1:45,2 ČTK
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?