Rekordní počet jedenácti vozů Ford Focus WRC různých specifikací je přihlášeno na letošní Finskou Rally, devátý podnik Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Celkově je v listině přihlášených 26 vozů nejvyšší specifikace WRC.
Premiéru si na Finské šotolině odbude Focus specifikace 2007. S tímto vozem pojedou obě tovární posádky Marcus Grönholm – Timo Rautiainen a Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen. Starších Focusů specifikace 2006, se kterými jezdil tovární tým až do letošní Rally Acropolis, se ve Finsku představí hned šest. Zbývající tři vozy Focus WRC budou staršího data narození a půjde o specifikace 2004 a 2005.
V tomto ohledu půjde o vůbec největší zastoupení jednoho typu vozu na soutěži mistrovství světa.
Finská rally tradičně přiláká na start i velké množství soukromých jezdců, kteří si chtějí vyzkoušet nástrahy jedné z nejslavnějších rally soutěží vůbec. I díky nim se na startu objeví plných 26 vozů WRC. To je v letošním ročníku MS zatím nejvíc. Konkurovat v tomto směru bude Finsku pouze Německá rally, kde se rovněž očekává hojná účast soukromých jezdců s vozy WRC.
Ve Finsku se tak začátkem Srpna představí kromě již zmiňovaných Fordů ještě vozy Citroen (Xsara i C4 WRC), Mitsubishi (Lancer WRC), Peugeot (206 WRC), Subaru (Impreza WRC) a Škoda (Fabia i Octavia WRC).
Mezi týmy vede v počtu přihlášených vozů WRC tým Stobart Motorsport se čtyřmi přihlášenými Focusy, následován továrními týmy Ford a Subaru, které do Finska vyšlou po třech vozech.
Naopak oproti očekávání se do soutěže přihlásili pouze dva jezdci, kteří disponují technikou S2000. Prvním je Anton Alen, který v loňském roce vyhrál Finskou rally v kategorii produkčních vozů (PWRC). A druhým bude poměrně málo známý ruský jezdec Radik Shaymiev. Alen pojede letos tradičně s Fiatem Punto S2000 a Rus usedne za volant Peugeotu 207 S2000.
K počtu vozů WRC v letošním mistrovství světa je nutno dodat, že pravděpodobně nejvíce přihlášených vozů této kategorie se dočkáme v polovině listopadu na Irské rally.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?