Rekordní počet jedenácti vozů Ford Focus WRC různých specifikací je přihlášeno na letošní Finskou Rally, devátý podnik Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Celkově je v listině přihlášených 26 vozů nejvyšší specifikace WRC.
Premiéru si na Finské šotolině odbude Focus specifikace 2007. S tímto vozem pojedou obě tovární posádky Marcus Grönholm – Timo Rautiainen a Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen. Starších Focusů specifikace 2006, se kterými jezdil tovární tým až do letošní Rally Acropolis, se ve Finsku představí hned šest. Zbývající tři vozy Focus WRC budou staršího data narození a půjde o specifikace 2004 a 2005.
V tomto ohledu půjde o vůbec největší zastoupení jednoho typu vozu na soutěži mistrovství světa.
Finská rally tradičně přiláká na start i velké množství soukromých jezdců, kteří si chtějí vyzkoušet nástrahy jedné z nejslavnějších rally soutěží vůbec. I díky nim se na startu objeví plných 26 vozů WRC. To je v letošním ročníku MS zatím nejvíc. Konkurovat v tomto směru bude Finsku pouze Německá rally, kde se rovněž očekává hojná účast soukromých jezdců s vozy WRC.
Ve Finsku se tak začátkem Srpna představí kromě již zmiňovaných Fordů ještě vozy Citroen (Xsara i C4 WRC), Mitsubishi (Lancer WRC), Peugeot (206 WRC), Subaru (Impreza WRC) a Škoda (Fabia i Octavia WRC).
Mezi týmy vede v počtu přihlášených vozů WRC tým Stobart Motorsport se čtyřmi přihlášenými Focusy, následován továrními týmy Ford a Subaru, které do Finska vyšlou po třech vozech.
Naopak oproti očekávání se do soutěže přihlásili pouze dva jezdci, kteří disponují technikou S2000. Prvním je Anton Alen, který v loňském roce vyhrál Finskou rally v kategorii produkčních vozů (PWRC). A druhým bude poměrně málo známý ruský jezdec Radik Shaymiev. Alen pojede letos tradičně s Fiatem Punto S2000 a Rus usedne za volant Peugeotu 207 S2000.
K počtu vozů WRC v letošním mistrovství světa je nutno dodat, že pravděpodobně nejvíce přihlášených vozů této kategorie se dočkáme v polovině listopadu na Irské rally.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?