Termín 7. – 8. září je v českém motoristickém kalendáři vyčleněn pro 16. ročník oblíbené Böttcher rally, která se v okolí Vyškova uskuteční jako čtvrtý díl Mistrovství České republiky v rally a Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
S postupem do národního rallyového mistrovství souvisí řada drobných úprav koncepce soutěže, které byli pořadatelé pro letošek nuceni učinit. Hlavní změnou je, že po dlouhých sedmi letech bude vyškovská soutěž znovu dvoudenní.
V českém rally sportu letos došlo k několika podstatným změnám. Minulostí je již systém dvou šampionátů (jednoho mezinárodního a jednoho národního), který se funkcionáři z Federace automobilového sportu rozhodli rozšířit o druhý národní seriál. Nově vzniklé Mistrovství České republiky v rally tvoří celkem šest podniků, situovaných spíše na východ naší země. Všechny soutěže jsou dvou etapové a délka jejich rychlostních zkoušek se pohybuje blízko hodnoty 120 km (tolerance +- 10 km). To pro vyškovské organizátory znamenalo nutnost naprosto změnit schéma soutěže a zařadit do itineráře o dva rychlostní testy více než v loňském roce. Na pátek naplánovali čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích, přičemž celá druhá sekce se bude konat za záře světelných ramp. Hlavní den závodění na soutěžící čeká v sobotu, kdy jsou připraveny tři rychlostní zkoušky, jedoucí se třikrát. Mezi prověřenými úseky, které byly v různých verzích použity už v předešlých ročnících, by navíc měla zazářit i jedna zcela nová (a dle slov zasvěcených velice kvalitní) „erzeta“, jedoucí se na jihovýchod od Vyškova.
Komplikace organizátorům způsobila termínová kolize s Dny evropského dědictví, kvůli které startovní a cílová rampa po desíti letech opustí vyškovské náměstí. K jejímu umístění bude tentokrát využito parkoviště u Agrodomu, odkud v pátek v 18:00 hodin odstartuje první soutěžní posádka. Ředitelství soutěže najde podobně jako v předchozích třech letech zázemí v budově Městského úřadu Vyškov, kde proběhne i výdej itinerářů a administrativní přejímka. Přeskupení bude umístěno znovu před budovu hlavního sponzora soutěže – firmu Böttcher a pro servisní areál pořadatelé využijí prostor vyškovského letiště.
Očekávána je účast kompletní špičky celého šampionátu. Jelikož byl letos start umožněn i speciálům kategorie WRC a dalším vozům loni zapovězených skupin, získaly závody „prostředního mistrovství“ na atraktivitě a oba dosud konané podniky ve Valašském Meziříčí i v Hustopečích byly diváky skvěle hodnocené. Dohromady pořadatelé z Hanáckého rally klubu Vyškov očekávají přibližně 60 soudobých a 15 historických automobilů. Vzhledem k výborným vztahům místních organizátorů s Rakušany je navíc pravděpodobná i účast minimálně dvou předních rakouských jezdců. Jiří Dokulil, FTR Media
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?