Matador Cup 2007 pokračoval Rallysprintem Kopná. Tradiční rallysprint v okolí Slušovic patří mezi nejoblíbenější a zároveň nejtěžší soutěže domácího šampionátu v rallysprintech pro své nádherné, ale technicky náročné rychlostní zkoušky.
Obtížnost soutěže dokládá i skutečnost, že mnoho soutěžních posádek svůj vůz nedokázalo dovézt až na cílovou rampu. V rámci Matador Cupu odstartovali do úvodní rychlostní zkoušky čtyři posádky ve složení Viktor Szabó-Vladimír Tichý (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Lumír Firla-Pavel Švajda (Mitsubishi Lancer EVO VII), Vladimír Berger-Jaroslav Jugas (Škoda Octavia) a Jan Halala-Dalibor Štěpán (Ford Focus ST). Tentokrát na startu chyběla posádka bratří Běšťáků, která se pilně připravuje na nadcházející soutěž.
V okolí Slušovic panovalo od sobotního rána slunečné počasí, v průběhu dne se však objevily na nebi hrozivě vypadající mraky. Déšť sice zkrápěl v servisní zóně zázemí týmů, jednalo se však pouze o lokální přeháňku, proto celou soutěž absolvovali všichni jezdci na pneumatikách Matador SM-20, které jsou určeny pro suchý asfalt.
Hned v úvodním testu postihla posádku Jan Halala-Dalibor Štěpán technická závada na poloose jejich vozu Ford Focus ST a ze soutěže musela tato dvojice odstoupit. Viktor Szabó se objevil na rychlostních testech v okolí Slušovic vůbec poprvé a dle jeho slov neočekával, že by dosahoval časů v nejužší špičce soutěžního pole. Jedenáctým časem v absolutním hodnocení rallysprintu se však ujal po úvodní rychlostní zkoušce vedení v Matador Cupu před Lumírem Firlou. Oba jezdci sváděli velmi pěkný souboj o nejvyšší příčku v hodnocení Matador Cupu a postupně se posunovali vpřed startovním polem i v absolutním hodnocení Rallysprintu Kopná. Do prvního servisu vjížděl Lumír Firla na průběžné páté a Viktor Szabó na průběžné šesté pozici v absolutním hodnocení. Oba piloty dělilo pouhých 3,8 vteřiny. Vladimír Berger s přehledem vedl klasifikaci ve třídě a celkově mu patřila průběžná osmnáctá pozice.
Ve druhé sekci, kde na posádky čekaly rovněž tři rychlostní testy, dokázal Lumír Firla zlepšit svoji průběžnou pozici o jedno místo a na start závěrečné rychlostní zkoušky startoval ze čtvrté příčky. Viktor Szabó byl průběžně šestý. Výborně zvládl zmíněné tři erzety Vladimír Berger, neboť se starším vozem Škoda Octavia se posunul na třináctou pozici i přes technické problémy v podobě prasklé hadice řízení v průběhu poslední rychlostní zkoušky této sekce.
Vítězství v Matador Cupu i čtvrté místo absolutně v Rallysprintu Kopná uhájila na závěrečné rychlostní zkoušce posádka Lumír Firla-Pavel Švajda s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII. Stříbrnou pozici vybojovali Viktor Szabó s Vladimírem Tichým, kteří byli klasifikováni na šestém místě v absolutním hodnocení. Vítězství ve třídě, bronzovou příčku v Matador Cupu a dvanácté místo absolutně si ze Slušovic odvezla posádka Vladimír Berger a Jaroslav Jugas.
Mladý pilot David Tomek (Škoda Felicia Kit Car) byl s pneumatikami Matador spokojen tak výrazně, že zvažuje jejich nasazení i v Rallye Deutschland, která je součástí Mistrovství světa v rallye.
Průběžné pořadí Matador Cup 2007 - Mistrovství ČR ve sprintrallye
1. Viktor Szabó 17 2. Vladimír Berger 12 3. Lumír Firla 9 4. Jan Halala 7 5. Libor Bešťák 4 CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?