Francouzký pneumatikářský gigant – firma Michelin oznámil svůj úmysl opustit definitivně kolotoč Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Toto rozhodnutí firma učinila po pátečním rozhodnutí FIA, která vybrala jako dodavatele pneumatik pro juniorský šampionát (JRC) italskou společnost Pirelli.
Michelin, jehož sesterská společnost BF Goodrich ještě v letošním roce dodává pneumatiky i do vrcholné kategorie WRC, se od příštího roku bude na soutěžích objevovat pouze jako značka vyrábějící pneu pro potřeby soukromých jezdců.
Firma však zároveň prohlásila, že do konce letošní sezony nehrozí jakýkoliv problém se ztrátou kvality jejich pneumatik dodávaných do JRC.
Francouzký výrobce pneumatik se z mistrovství světa v rally stahuje po 35 letech. První vítězství značka zaznamenala již v roce 1973, když vůz s pneumatikami Michelin poprvé vyhrál v Rally Monte Carlo. Další zajímavostí je i to, že za posledních 21 měsíců nevyhrál světovou soutěž jiný vůz než ten, který jel právě s pneumatikami od Francouzského dodavatele. zdroj: www.wrc.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?