Francouzký pneumatikářský gigant – firma Michelin oznámil svůj úmysl opustit definitivně kolotoč Mistrovství světa v automobilových soutěžích. Toto rozhodnutí firma učinila po pátečním rozhodnutí FIA, která vybrala jako dodavatele pneumatik pro juniorský šampionát (JRC) italskou společnost Pirelli.
Michelin, jehož sesterská společnost BF Goodrich ještě v letošním roce dodává pneumatiky i do vrcholné kategorie WRC, se od příštího roku bude na soutěžích objevovat pouze jako značka vyrábějící pneu pro potřeby soukromých jezdců.
Firma však zároveň prohlásila, že do konce letošní sezony nehrozí jakýkoliv problém se ztrátou kvality jejich pneumatik dodávaných do JRC.
Francouzký výrobce pneumatik se z mistrovství světa v rally stahuje po 35 letech. První vítězství značka zaznamenala již v roce 1973, když vůz s pneumatikami Michelin poprvé vyhrál v Rally Monte Carlo. Další zajímavostí je i to, že za posledních 21 měsíců nevyhrál světovou soutěž jiný vůz než ten, který jel právě s pneumatikami od Francouzského dodavatele. zdroj: www.wrc.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?