Český soutěžní závodník Roman Kresta má za sebou zcela novou zkušenost. V africkém Maroku okusil řízení továrního vozu BMW X3 X-raid pro slavný maratón Rallye Dakar.
Nikoli, není to signál k přestupu jezdce od běžných rallye k pouštnímu dobrodružství. Jak luhačovický pilot říká, šlo jen a pouze o testování, ke kterému byl pozván. Třídenní akce se mu velmi zamlouvala.
Expilot MS rallye řídil v Maroku vůz se specifikací letošního Dakaru. Za volantem seděl vždy od půl šesté ráno do večerních devíti hodin. Střídal terény, poznal drsné kamenité stezky i pouštní duny. Jakmile se vydával do běžného provozu, vždy před ním kvůli bezpečnosti letěl vrtulník.
Roman Kresta: „Po vítězství v Rallye Bohemia to pro mě bylo velmi zajímavé zpestření. Stáj BMW používá tlumiče značky Reiger, což je značka, s níž i já spolupracuji už mnoho let. S nizozemským výrobcem se tedy známe už dlouho, což v pozvání na testy sehrálo také svou roli. Právě zkouška tlumičů byla jedním z řady testovacích úkolů. Zkoušeli jsme i zcela nové prvky. Byla to velmi poutavá práce, dalším podobným jízdám a vývoji bych se určitě nebránil, nicméně má testovací premiéra určitě nemá nic společného s mým možným startem v Rallye Dakar. Stále jsem především klasický soutěžák.“ BPA
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?