Český soutěžní závodník Roman Kresta má za sebou zcela novou zkušenost. V africkém Maroku okusil řízení továrního vozu BMW X3 X-raid pro slavný maratón Rallye Dakar.
Nikoli, není to signál k přestupu jezdce od běžných rallye k pouštnímu dobrodružství. Jak luhačovický pilot říká, šlo jen a pouze o testování, ke kterému byl pozván. Třídenní akce se mu velmi zamlouvala.
Expilot MS rallye řídil v Maroku vůz se specifikací letošního Dakaru. Za volantem seděl vždy od půl šesté ráno do večerních devíti hodin. Střídal terény, poznal drsné kamenité stezky i pouštní duny. Jakmile se vydával do běžného provozu, vždy před ním kvůli bezpečnosti letěl vrtulník.
Roman Kresta: „Po vítězství v Rallye Bohemia to pro mě bylo velmi zajímavé zpestření. Stáj BMW používá tlumiče značky Reiger, což je značka, s níž i já spolupracuji už mnoho let. S nizozemským výrobcem se tedy známe už dlouho, což v pozvání na testy sehrálo také svou roli. Právě zkouška tlumičů byla jedním z řady testovacích úkolů. Zkoušeli jsme i zcela nové prvky. Byla to velmi poutavá práce, dalším podobným jízdám a vývoji bych se určitě nebránil, nicméně má testovací premiéra určitě nemá nic společného s mým možným startem v Rallye Dakar. Stále jsem především klasický soutěžák.“ BPA
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?