Druhým závodem pokračoval seriál Matador Cup vypsaný při Mistrovství České republiky ve sprintrallye.
Soutěž v okolí Tišnova velmi výrazně "zamíchala" pořadím, neboť za porušení pravidel uvedených v propozicích Matador Cupu 2007 byl ze seriálu vyloučen Jan Jelínek, který vyhrál úvodní soutěž započítávanou do zmíněného seriálu.
Krásné slunečné počasí zjednodušilo volbu pneumatik, a tak většina jezdců Matador Cupu volila pneumatiky Matador SM-20 v nejtvrdší směsi označené R5. Na jezdce čekalo devět rychlostních zkoušek, které vedly po třech různých úsecích absolvovaných třikrát.
Bohužel na start soutěže se nepostavila posádka složená z bratří Bešťáků, neboť jejich vůz sužoval technický problém týkající se převodovky. Do soutěže odstartovaly pouze čtyři posádky Matador Cupu ve složení Viktor Szabó-Vladimír Tichý (Mitsubishi Lancer EVO VIII), Lumír Firla-Pavel Švajda (Mitsubishi Lancer EVO VII), Vladimír Berger-Jaroslav Jugas (Škoda Octavia) a Jan Halala-Dalibor Štěpán (Ford Focus ST).
V úvodní rychlostní zkoušce výrazněji ztratil Lumír Firla, neboť nezvolil optimální nahuštění pneumatik. Viktor Szabó vstoupil do soutěže velmi dobře ve snaze získat pro sebe vítězství v této soutěži v rámci hodnocení Matador Cupu, ale zároveň se i posunout do čela průběžného hodnocení celého seriálu. Vladimír Berger zahájil soutěž třetím a Jan Halala čtvrtým časem v Matador Cupu.
Lumír Firla pro zbývající dvě rychlostní zkoušky úvodní sekce upravil tlaky pneumatik a ihned začal smazávat ztrátu na vedoucí pozici v Matador Cupu. Do první servisní zóny vjížděl Viktor Szabó s náskokem pouhých 3,7 vteřiny na zrychlujícího Lumíra Firlu.
O vítězství v Matador Cupu se odehrával vynikající souboj, ale i přes druhý nejrychlejší čas posádky Lumír Firla-Pavel Švajda v absolutním hodnocení šesté rychlostní zkoušky si průběžné vedení o 3,2 vteřiny po druhé sekci udržel nadále Viktor Szabó. Bronzovou příčku obsadil Vladimír Berger, který vedl třídu "S1" a v absolutním hodnocení soutěže mu patřila třináctá pozice. Jan Halala na druhém místě třídy "A7" ztrácel na vedoucího jezdce ve třídě 8,9 vteřiny.
Skvělým druhým časem v absolutním hodnocení za jediným vozem specifikace WRC zahájil závěrečnou sekci Viktor Szabó. Výborný druhý čas zopakoval Viktor i v předposledním rychlostním testu a odrazil útok svého největšího soupeře Lumíra Firly. V cíli tišnovského rallyesprintu se radovala posádka Viktor Szabó-Vladimír Tichý nejenom z vítězství v hodnocení Matador Cupu, ale i celkové páté příčky v absolutním hodnocení. Stříbrní Lumír Firla s Pavlem Švajdou byli hodnoceni na sedmém místě absolutně. Posádka Vladimír Berger-Jaroslav Jugas si z Tišnova odváží bronz v Matador Cupu, jedenácté místo v absolutním hodnocení a vítězství ve třídě "S1". Rovněž třída "A7" se stala "kořistí" pneumatik Matador zásluhou posádky Jan Halala-Dalibor Štěpán, která se svým vozem Ford Focus ST obsadila dvacáté páté místo v rallyesprintu.
Průběžné pořadí Matador Cup 2007 - Mistrovství ČR sprintrallye 2007
1. Viktor Szabó 13 2. Vladimír Berger 9 3. Jan Halala 7 4. Lumír Firla 4 4. Libor Bešťák 4 6. Jaroslav Zimola 0 CRT kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?