Posádka Jipocar Racing Teamu Martin Prokop – Jan Tománek obhájila na jedné z nejprestižnějších domácích soutěží – Rally Bohemia loňské třetí místo v absolutní klasifikaci. Nad její síly byla pouze dvojice produkčních mitsubishi Romana Kresty a Václava Pecha.
Prioritou Martina Prokopa zůstává juniorský šampionát a na domácích tratích se v posledních letech objevuje jen zřídka. Stejně jako loni však nechyběl na startu mladoboleslavské Rally Bohemia, která je optimální přípravou pro asfaltovou část sezony v seriálu mistrovství světa.
Na rozdíl od minulého roku však měla posádka jihlavského týmu odjeta na asfaltu mnohem méně (pouze lednovou Rally Monte Carlo), neboť další závody absolvovala na nezpevněném povrchu. To byl také důvod důkladné přípravy a absolvování jednodenního testu na severovýchodě Čech.
Soutěž tradičně začínala na autodromu v Sosnové, kde se v paralelním duelu Martinovi postavil úřadující domácí šampión Josef Peták. Jihlavský pilot ho dokázal pokořit, celkově zaznamenal třetí čas, což byla optimální výchozí pozice do náročné sobotní etapy. Její průběh však výrazně ovlivnil déšť. Handicap „dvoukolky“ na mokrém povrchu je všeobecně znám, což se potvrdilo i v případě dvojice Prokop – Tománek. Jejich citroën figuroval po první sekci (po RZ4) na pátém místě absolutní klasifikace. „Za daných podmínek se nedalo nic moc vymýšlet. Snažili jsme se jet co nejlépe, ale na vodě to není s citroënem optimální. Těžko hledám s C2 limit, proto docházelo ke zbytečným časovým ztrátách. Několikrát jsem nedobrzdil do odbočení, deset až patnáct sekund jsem ztratil po hodinách na RZ4. Přesto jsme se drželi na předních příčkách a doufali jsme, že se podmínky umoudří a postupně se prokoušeme na třetí příčku za Krestu a Pecha,“ přiznal Martin Prokop.
Osychající trať v průběhu sobotního dne znamenala pro posádku týmu Jipocar Racing okamžitý posun výsledkovou listinou a rovněž odstartování série třetích časů v řadě (v RZ 5 - 12). Stejné umístění patřilo Prokopovi s Tománkem od RZ7 také v absolutní klasifikace a vydrželo až do cíle v Mladé Boleslavi. V nedělní etapě Martin Prokop zaostal za vítězným Romanem Krestou jen o 21.9 sekundy.
„Kdyby se od začátku jelo v optimálních podmínkách, věřím tomu, že bych s Krestou a Pechem dokázal jezdit podobné časy. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že produkční vozy proti loňsku hodně zrychlily, hodně jim pomohly zejména osmnáctipalcové pneumatiky. Ale mohl to být z naší strany mnohem zajímavější závod, i když asi těžko bychom je dokázali porazit,“ uvedl jihlavský pilot.
Martin Prokop s Janem Tománkem tak na Rally Bohemia obhájili třetí příčku absolutní klasifikace. Stejně jako loni Martin Prokop nešetřil na adresu pořadatelů slovy chvály. „Bohemia má v českém měřítku nadprůměrné tratě. Navíc se pořadatelům podařilo zajistit jejich výtečný stav, takže bylo minimum defektů a osobně se mi svezení velmi líbilo. Zejména sobotní zkoušky byly extrémně náročné, z mého pohledu zcela zastínily navarovskou čtyřicítku.Ta byla spíše rychlejšího charakteru a proti Sardinii či Řecku to byla procházka růžovým sadem. Auto ani já osobně jsem nebyl příliš unavený. Celkově jsem byl s výsledkem maximálně spokojen. Velmi se mi líbí liberecké zázemí v okolí zdejší arény, dokázal bych si tam představit celé dění soutěže. Osobně jsem příznivě nakloněn i divácké zkoušce na autodromu v Sosnové,“ řekl Martin Prokop.
Světová „dovolená“ se v blízké budoucnosti bude týkat i členů jihlavského týmu, neboť dalšími starty budou až srpnová Finská rally a Německá rally. „Určitě budeme inscenovat nějaké testy, abychom byli zejména na asfaltové závody v druhé polovině sezony dobře připraveni. Prozatím nejsem s autem úplně spokojen,“ uzavřel Martin Prokop. Tisková zpráva Jipocar Racing Teamu
Foto: Copyright (c) www.martinprokop.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?