Neuvěřitelný souboj Romana Kresty s Václavem Pechem pokračoval i v dnešní, závěrečné etapě 34. ročníku Rally Bohemia. Všechny čtyři rychlostní zkoušky vyhrál Roman Kresta, ale vždy jen s minimálním náskokem. Průběžné první místo nakonec uhájil a stal se tak pětinásobným absolutním vítězem tohoto populárního podniku.
Roman Kresta: „Po úvodní krátké erzetě jsem chtěl vyměnit přední kola se zadními, ale praskl nám hever. Asi v polovině následujícího čtyřicetikilometrového testu pneumatiky odešly. Nevydržely tak extrémní zátěž. Věděl jsem, že se Václav v druhém průjezdu pokusí zatáhnout, a že i já budu muset přidat. Proto jsem upravil nastavení geometrie, abych pneumatiky ušetřil. Nakonec jsme oba zrychlili téměř o dvacet vteřin. Byl to opravdu velmi náročný souboj a o to víc mě těší, že se nám podařilo první místo udržet.“
Petr Gros dodává: „Poprvé jsem na bohemce startoval v roce 1984 a od té doby nepamatuji takhle vyrovnaný závod. Většinou se druhý den víceméně dojíždělo, ale dnes jsme bojovali opravdu až do konce. Na nějaké taktizování nebo jezdeckou chybu nebyl sebemenší prostor. Ani před poslední erzetou jsme neměli nic jistého.“
V samotném závěru přišel Roman Kresta ještě o první převodový stupeň, ale na zasloužené vítězství posádky Mogul Rally Teamu už tato porucha neměla žádný vliv. Tisková zpráva www.romankresta.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?