Vítězem 34. ročníku Rally Bohemia se stala posádka Roman Kresta – Petr Gross. Druhý v cíli byl Václav Pech s Petrem Uhlem.
Po úvodní páteční divácké zkoušce, která se jela na Sosnovském autodromu a kterou vyhrál Nor Brynildsen s vozem Fiat Punto S2000, se závod naplno rozeběhl v sobotu ráno. Na jezdce čekalo sedm rychlostních zkoušek. O vítězství v nich se podělili Kresta s Pechcem a to v poměru 4:3 ve prospěch bývalého továrního jezdce Škody a Fordu, Romana Krestu.
Kresta po první etapě v sobotu večer vedl. Jeho vedení však nebylo nijak výrazné, protože druhý Pech na něho ztrácel jen 3,7 vteřiny. Třetí místo patřilo Martinu Prokopovi, který jel s vozem Citroen C2 S1600. Jeho vůz má oproti Mitsubishi Lancer Kresty a Pecha nevýhodu pouze jedné poháněné nápravy a to byl na místy mokré trati handicap. Prokop tak ztrácel na vedoucího Krestu minutu a pětapadesát vteřin.
První etapu již nedokončil nor Brynildsen, který při české premiéře vozu S2000 v šesté zkoušce havaroval. Po slibném začátku musel v té samé RZ odstoupit i Václav Arazim, který urazil kole svého Lanceru EVO IX. Cíl první etapy pak neviděl ani Triner, Semerád, nebo Zdeněk Vlček.
Ve druhé etapě čekaly na jezdce jen čtyři rychlostní zkoušky. Z toho byl ovšem na pořadu dne dvojitý průjezd více jak 40 kilometrů dlouhou zkouškou Návarov a tam se teprve mělo rozhodnout o celkovém vítězi. První tamní průjezd vyhrál Kresta, ovšem jen 6,1 sekundy za ním dojel jeho konkurent Pech. Pořadatelé letos udělali se zařazením této zkoušky až na konec celé soutěže velmi dobrý tah, protože ještě před poslední zkouškou neměla žádná posádka nic jisté a muselo se bojovat do posledních metrů.
Před druhým průjezdem zkoušky Návarov a zároveň posledním testem soutěže se v čele držel Kresta s náskokem 15,2 vteřiny na Pecha. Ten se ještě snažil zaútočit, ale zkušený Kresta si již vítězství vzít nenechal a popáté v kariéře vyhrál Mladoboleslavskou soutěž. Druhý Pech v cíli ztratil 19,3 vteřiny a neobhájil tak své loňské vítězství v této rally.Třetím v cíli byl Martin Prokop, který s vozem s jednou poháněnou nápravou předvedl opravdu dobrý výkon a na „bedně“ je určitě zaslouženě.
O tom že poslední zkouška rozhodovala se přesvědčil Jan Votava. Před tímto testem si udržoval v celku suverénně čtvrtou příčku. V poslední zkoušce ho ovšem postihl defekt a jezdec navigovaný Zuzanou Chvojkovou se propadl až na deváté místo. Bohužel i takto krutá umí rally být. Čtvrtá příčka tedy nakonec připadla Vojtěchu Štajfovi, pátý dojel Jaromír Tarabus s vozem Suzuki Ignis S1600 a na šestém místě dojel Pepík Peták s Renaultem Clio S1600.
Za námi je tak čtvrtý díl Mezinárodního Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Další pokračování šampionátu se bude odehrávat 20. a 21. července v okolí Třebíče.
Konečné výsledky soutěže najdete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?