První etapu řecké Acropolis Rally vyhrál Marcus Grönhgolm s vozem Ford Focus WRC06. O tom že se v Řecku opravdu závodí svědčí minimální rozestupy mezi prvními šesti jezdci. Ani čeští jezdci nehrají v závodě druhé housle.
Ve druhé polovině první etapy Rally Acropolis se odjely tři z původně čtyř naplánovaných zkoušek. Poslední devátá rychlostní zkouška byla zrušena. Během pátečního odpoledne se do čela závodu dostal Grönholm s Fordem a ve vedení tak vystřídal Chrise Atkinsona se Subaru. Ten se propadl až na třetí příčku, když se před něj dostal ještě jeho týmový kolega Petter Solberg.
Sebastian Loeb se odpoledne posunul z šestého na třetí místo a zítra se dá očekávat jeho atak na pozice na stupních vítězů. Mikko Hirvonen, dvojka Fordu, je po první etapě na pátém místě, těsně pronásledován Dani Sordem na Citroenu.
První šestka nasadila hned od začátku ostré tempo a výsledkem jsou minimální ztráty všech jezdců na lídra průběžného pořadí Grönholma. Druhý Solberg sice ztrácí 8,3 vteřiny, ale dál mezi Solbergem a šestým Sordem je rozdíl pouho pouhých 2,4 sekundy. To po absolvování necelých sto deseti kilometrů je rozdíl opravdu minimální.
Na sedmém místě za šesticí továrních jezdců je Henning Solberg s Focusem WRC a ztrátou 45,2 vteřiny. Za Henningem pak jsou seřazeni šestý Latvala, devátý Stohl a na desátém místě je Jan Kopecký s Fobií WRC. Ten ztrácí na průběžného vedoucího jezdce již dvě minuty a šestatřicet vteřin.
Celkově osmnáctý a ve skupině produkčních vozů třetí, to je umístění Martina Prokopa po první etapě řecké Acropolis Rally. Český mladík se zdá se ničeho nebojí a svůj vůz Mitsubishi Lancer EVOIX žene prašnými cestami neohroženě dál. Jeho ztáta na první dva jezdce kategorie PWRC je minutová a na čtvrtém místě jedoucí Gabriel Pozzo na Prokopa ztrácí 30 sekund.
Zítra čeká na jezdce nejnáročnější etapa celé soutěže se dvěma průjezdy 48,88 kilometrů dlouhou rychlostní zkouškou Agii Theodori.
Průběžné výsledky Rally Acropolis můžete sledovat zde Foto: Ford
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?