Náročná Akropolis rallye pokračovala v páteční etapě sedmi rychlostními testy. Součástí dnešního programu byl i test "Agia Sotira" (rychlostní zkouška 4 a 8), který mnoho posádek označilo za velmi rozbitý a nešetrný k soutěžním vozům. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek se však se všemi nástrahami páteční etapy velmi dobře vypořádala a posunula se na průběžnou desátou pozici po osmém rychlostním testu.
Posádka Czech Rally Teamu Kopecký podala v páteční etapě velmi dobrý výkon a dosahovala časů na hranici desítky nejlepších, ačkoliv po celou etapu trápily vůz Škoda Fabia WRC technické problémy v podobě přehřívajících se brzd. V posledním pátečním servisu mechanici vyměnili i převodovku a spojku. Doslova zapečené spojkové ložisko poškodilo spojku, ale výměna samotné spojky nebyla rychle realizovatelná v důsledku připeklého ložiska. Proto byla nutná výměna kompletní převodovky včetně zmíněné spojky.
"S dnešní etapou jsme spokojeni, posunuli jsme se na průběžnou desátou pozici a i dosahované časy nebyly špatné. Bohužel jsme se po celou etapu trápili s přehřívajícími se brzdami. K výraznému zlepšení nedošlo ani po výměně brzdičů, neboť dle naměřených údajů byla dosahovaná teplota i nadále vyšší než doporučená maximální teplota.
Po seznamovacích jízdách jsme označili test Agia Sotira, který jsme dnes absolvovali jako čtvrtou a osmou rychlostní zkoušku, za velmi rozbitý s mnoha velkými kameny na trati. Této skutečnosti jsem přizpůsobil tempo na zmíněném rychlostním testu. Úsek byl doslova brutální k soutěžním vozům a z tohoto pohledu považuji rozhodnutí za rozumné.
Sobotní etapu otevře téměř padesátikilometrová rychlostní zkouška, která je na zítřejším programu odpoledne ještě jednou. Takto dlouhá rychlostní zkouška v náročných prašných podmínkách pod ostrým sluncem je zcela určitě raritou nejenom z pohledu řecké Akropolis rallye, ale i celého světového šampionátu," řekl pilot Jan Kopecký.
"Dnešní výkon Jana s Filipem hodnotím velmi vysoko. Dokázali se posunout na průběžnou desátou pozici a v dnešní etapě jeli skutečně velmi rychle a spolehlivě. Po včerejší hodně smolné úvodní rychlostní zkoušce jsme s dnešní etapou skutečně velmi spokojeni.
Pochopitelně jsem velmi rád, že naše posádka může měřit své umění se špičkovou konkurencí v tak náročných světových soutěžích seriálu Mistrovství světa v rallye a za tuto šanci patří poděkovaní našim partnerům a především společnosti Škoda Auto a.s.," dodal vedoucí týmu Josef Kopecký. Tisková zpráva týmu CRT - Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?