Po pěti odjetých rychlostních zkouškách řecké Acropolis rally, jsou na prvních dvou místech oba jezdci Subaru. Naopak až šestý je zatím úřadující mistr světa Sebastian Loeb s Citroenem.
Po včerejší večerní divácké speciálce, kterou vyhrál Hirvonen před Grönholmem a Loebem, se dnes naplno rozjel 54. ročník Akropolis Rally. Od úvodních rychlostních zkoušek se v dobrém světle ukazovaly oba vozy Subaru Impreza WRC2007 pilotované Chrisem Atkinsonem a Petterem Solbergem. Po třetím testu se do čela průběžného pořadí dostal právě Atkinson a tuto pozici zatím s těsným náskokem hájí i po pěti odjetých zkouškách.
Petter Solberg se na druhou příčku dostal po čtvrtém testu a na svého týmového parťáka ztrácí po RZ5 3,9 sekundy. Dalších čtyři a půl vteřiny ztrácí Mikko Hirvonen s Fordem Focus WRC. Jenže má také za zády svého týmového kolegu Grönholma.
Na pátém místě se ztrátou 15,3 vteřiny je Dani Sordo. Sebastian Loeb se zatím na řecké Acropolis Rally nijak výrazně neprojevuje. Po pěti testech mu patří „až“ průběžné šesté místo se ztrátou 18,7 vteřiny na nejrychlejšího Atkinsona.
Zajímavostí v pořadí této rally po pěti odjetých testech je, že všech šest továrních posádek se seřadilo za sebou hezky podle týmu. V čele jsou jezdci se Subaru, třetí a čtvrtá příčka patří Fordům a pátou a šestou příčku okupují jezdci s vozem Citroën C4 WRC. Další zajímavostí je, že všechny tři tovární týmové dvojky jsou na tom zatím lépe než jejich stájové jedničky. To znamená že Atkinson poráží Solberga, Hirvonen je rychlejší než Grönholm a Sordo má za sebou Loeba.
Otázkou je jestli zkušenější týmové jedničky zatím trochu nešetří techniku před zítřejším nejnáročnějším dnem celé soutěže. Zítra totiž čekají na jezdce dva průjezdy téměř padesátikilometrovou rychlostní zkouškou.
Českému jezdci Janu Kopeckému patří po odjetí pěti zkoušek jedenáctá příčka, když na lídra soutěže ztrácí přesně minutu a půl. Kolem Kopeckého pozice je však dost těsno, protože rozestupy mezi jednotlivými jezdci na konci první a na začátku druhé desítky pořadí jsou opravdu malé.
Špičkový výkon podává v Řecku další česká posádka Martin Prokop – Jan Tománek startující s produkčním Mitsubishi Lancer EVO IX. Dvojice jihlavského týmu JIPOCAR Racing, která na této soutěži MS startuje především kvůli sbírání zkušeností, je po pěti odjetých testech na fantastickém čtvrtém místě v kategorii produkčních vozů. Tento výsledek navíc vyzdvihuje fakt, že řecká soutěž je vypsaná pro jezdce šampionátu PWRC a tak se na startu objevili nejlepší světový jezdci s vozy třídy N4. Navíc sám Prokop před startem tvrdil, že jede především sbírat zkušenosti a prioritou je dojetí do cíle celé rally.
Odpoledne jsou na programu druhé průjezdy dopoledními testy a na nich se již dá čekat útok Loeba a Grönholma. Do cíle dnešní etapy by jezdci měli dojet po osmnácté hodině našeho času.
Výsledky Acropolis Rally můžete sledovat zde foto:swrt.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?