Seriál Mistrovství světa v rallye pokračuje jednou z nejnáročnějších soutěží celého šampionátu, kterou bezesporu řecká Akropolis rallye je. Prašné rychlostní zkoušky na tvrdém kamenitém podkladu velmi výrazně prověří soutěžní automobily a především jejich pneumatiky.
Czech Rally Team Kopecký startuje v Řecku se stejným vozem Škoda Fabia WRC, se kterým se tým zúčastnil Rallye Sardinia. Vůz cestou z Itálie do Řecka u lokálního prodejce vozů Škoda v Itálii prošel repasí a je připraven na náročnou šotolinovou soutěž.
Tentokrát posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek neabsolvovala před soutěží speciální test v místě soutěže a proto byly veškeré změny v nastavení podvozku ověřovány na čtvrtečním oficiálním shakedownu. Ten Jan Kopecký dnes absolvoval šestkrát a před startem Akropolis rallye byl spokojený se zvoleným nastavením vozu.
Večer posádky vstoupily do Řecké rallye diváckou super erzetou, která byla vytýčená na dostihovém závodišti Markopoulo Mesoganias vybudovaném pro Olympijské hry v Aténách v roce 2004. Pořadatelé kvůli obavám z vysoké prašnosti velmi výrazně zalili před startem první dvojice soutěžních posádek povrch rychlostního testu a závodiště se velmi rychle proměnilo v bahniště. Bohužel Jan Kopecký vstoupil do rallye se svým estonským soupeřem jako první. Jeho jízdu a především dosažený čas velmi výrazně ovlivnila promočená trať. Povrch však rychle vysychal a každou jízdou se stával rychlejším. Z tohoto důvodu nedosáhla posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek očekávaného umístění v divácké super rychlostní zkoušce.
"Ačkoliv jsem měl po oficiálním shakedownu velmi dobrou náladu, nakonec jsem dnes neuvěřitelně zklamán. Naši mechanici odvedli při přípravě vozu v areálu italského prodejce vozů Škoda velmi dobrou práci a během oficiálního shakedownu se nám podařilo najít vhodné nastavení vozu pro drsné řecké podmínky. Navíc se pořadatelům podařilo vybrat úsek věrně simulující erzety Akropolis rallye.
Jelikož jsme před startem soutěže neabsolvovali test v Řecku, vydali jsme se na trať shakedownu dnes šestkrát a s jízdními vlastnostmi vozu jsem byl velmi spokojen. Hodně jsem se těšil na start divácké supererzety, ale pořadatelé nám připravili šokující překvapení. Trať před startem výrazně pokropili a ta byla doslova prolitá. Startovali jsme hned v úvodní dvojici, bylo nám jasné, že máme podstatně nejtěžší podmínky. Již na startu jsme ztratili několik vteřin, neboť vůz se nemohl ve vrstvě bláta rozjet. V každé zatáčce bylo auto těžce ovladatelné a dosažený čas odpovídá daným podmínkám. Jelikož povrch velmi rychle osychal, s každou odjetou jízdou byla trať výrazně rychlejší. My jsme vůz Škoda Fabia WRC přivezli do cíle se zhruba padesátikolovou zátěží bahna, které máme všude. Auto jsme odstavili do uzavřeného parkoviště a většinu ranního servisu budeme muset věnovat odbahnění vozu," řekl pilot Jan Kopecký. Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?