Se startovním číslem 63 vstoupí dnes v podvečer do dalšího závodu světového šampionátu – Rally Akropolis - posádka Martin Prokop – Jan Tománek. Proti všem zvyklostem však nebude bojovat o juniorské body, ale s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX v roli soukromníka podstoupí konfrontaci se špičkou skupiny N.
Řecká Akropolis Rally má stále reputaci nejtěžší šotolinové soutěže na starém kontinentu, což bude stoprocentně platit i v letošním ročníku. Na auta i posádky čeká náročná trať s množstvím uvolněných kamenů, zřejmě tradiční bude i počasí s teplotami kolem 30 °C. Tým Jipocar Racing dorazil do Řecka v neděli, v pondělí se pak zúčastnil společného testu s jezdci PCWRC. Tomu však vůbec nepřálo počasí. „Region zasáhla obrovská bouřka a jelikož byl test v horách, velmi špatná byla i viditelnost. Řada jezdců to po chvíli vzdala a odjela, my jsme vyčkali a po poledni si podmínky výrazně zlepšily. Trať jsme měli téměř sami pro sebe. Najezdili jsem asi padesát kilometrů, nicméně auto i za tak krátkou chvíli dostalo pořádně zabrat. Další tři dny tak byly hodně náročné pro mechaniky,“ popsal Prokop.
Minimum zkušeností s produkčními vozy přinesly týmu řadu nových poznatků i nečekané překvapení. „Ač jsem to vůbec nečekal, náš Citroën C2 S1600 je mnohem lépe připraven na podobné tratě než produkční vůz,“ konstatoval jihlavský pilot.
Charakter tratí Akropolis Rally se po léta nemění. Obrovskou výzvou však letos bude 48,88 km dlouhá zkouška (RZ 10, 14 Agii Theodori), která je na programu v sobotu. „Pátek je relativně snadnější, pouze jedna vložka je docela brutální. Zřejmě se ale bude rozhodovat v sobotu. Všechny tři zkoušky jsou nesmírně náročné, ta nejdelší dá opravdu zabrat. Jde o typicky řeckou vložku. Jízdu bude potřeba pojmout takticky. Fyzicky jsem dobře připraven, takže po této stránce se jakýchkoli problémů neobávám,“ uvedl Prokop.
„Nějaké větší cíle si před startem nedávám. Auto jsme dodělali na posledních chvíli, což nás stálo hodně úsilí. Moc jsem s ním ani nenajezdil. Jelikož nám o nic nejde, spíše se budu snažit jet takticky a pokusím se dojet zdárně až do cíle,“ uzavřel Prokop.
Soutěž odstartuje dnešní superspeciálkou v devatenáct hodin řeckého času (18 hodin v Česku), o víkendu čeká na posádky dalších dvacet zkoušek o celkové délce 334,44 km. Tisková zpráva Jipocar Racing Teamu
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?