Španělský jezdec Xaver Pons bude od druhé poloviny letošního Mistrovství světa v automobilových soutěžích závodit s vozem Subaru. Jde o první krok, který má vést k užší spolupráci mezi jezdcem a týmem Subaru WRT v sezoně 2008.
Sedmadvacetiletý Pons bude řídit třetí vůz Impreza WRC2007 na na všech osmi zbývajících soutěžích MS, počínaje srpnovou Finskou rally. V následující sezoně 2008 bude Xavi Pons dál využívat služeb vozu Subaru a tým doufá, že spolupráce se bude rozvíjet i v sezoně 2009.
Pons, který bude navigován Xaverem Amigem jel ve své kariéře již 52 podniků MS a jeho nejlepší umístění bylo čtvrté místo, kterého dosáhl na pěti soutěžích.
Richard Tailor, hlavní manažer týmu Subaru k této situaci řekl: „Jsme potěšeni, že budeme moci připravovat vůz pro Xaviho Ponse. Je to pro nás další plus, že jsem získali do týmu dalšího zkušeného jezdce, který tak doplní naší stávající dvojici. Ačkoliv se Xavi pohybuje v kolotoči MS již několik let, jeětě nikdy neměl možnost řídit vůz Subaru. I proto se již těšíme až ho budeme moci přivítat v našem týmu a až navážeme první pracovní kontakty.“
„Nebude pro nás problém připravit na soutěž o jeden vůz navíc, ani přepravit tři vozy na místo konání soutěže. Náš tým má v tomto ohledu zkušenosti z loňského roku, když jsme také nasazovali tři vozy.“ dodal Tailor
Xaver Pons k připravované spolupráci řekl: Pracovali jsme velice tvrdě na návratu do MS a musím přiznat že jsem nesmírně šťastný že se tak stane se špičkovým týmem. Bude to pro mě fantastická možnost jak se ukázat a porovnat se se špičkovými jezdci rally. Zároveň také věřím, že dokážu týmu Subaru vrátit vše co do mě vloží a to tím nejlepším způsobem, tedy dobrými výsledky.Bude to pro mě obrovská příležitost jet v jednom týmu s Petterem Solbergem a Chrisem Atkinsonem. Již nyní se nemůžu dočkat prvního svezení s Imprezou WRC2007.“
Pons skončil v loňské sezoně sedmkrát na bodované pozici v závodě MS. Jeho první svezení s vozem Subaru Impreza WRC2007 je naplánována na společný týmový test před Finskou rally, který se má uskutečnit v polovině července.
Zdroj a foto: swrt.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?