Štěstí se na stranu Czech Rally Teamu Kopecký nepřiklonilo ani ve druhé etapě Rallye Sardinia. V úvodní etapě zastavila vůz Škoda Fabia WRC pilotovaná Janem Kopeckým porucha převodovky, tým však využil pravidla Superally a nastoupil do druhé etapy.
V první polovině sobotní etapy dala posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek částečně zapomenout na včerejší smolnou etapu, neboť dosáhla dvanáctého, desátého a osmého času v dnešních úvodní třech erzetách. Jan Kopecký postupně získával jistotu na italské šotolině a především ve druhých průjezdech dnešních rychlostních testů chtěl dosáhnout alespoň dílčích úspěchů v Rallye Sardinia.
Před startem desáté rychlostní zkoušky po telefonické konzultaci s týmem Jan Kopecký ze soutěže odstoupil, neboť nový model řízení nebyl stoprocentně funkční.
Czech Rally Team Kopecký se po zralé úvaze rozhodl soustředit se na nadcházející Řeckou rallye a do nedělní etapy vůz Škoda Fabia WRC posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek nenastoupí.
"Jan do dnešní etapy vstoupil kvalitními časy. Ačkoliv je Rallye Sardinia hodně nešetrná k technice, neměli jsme v servisní zóně signály, že by měl vůz nějaký technický problém.
Bohužel před startem do desáté rychlostní zkoušky se s námi Jan telefonicky spojil, aby nás informoval, že řízení nereaguje na otáčení volantu na levou ani pravou stranu. Chvílemi naopak řízení reagovalo okamžitě. Po krátké konzultaci jsme se rozhodli neriskovat a ze soutěže odstoupit. Bližší informaci o příčinách nefunkčního řízení budeme mít později, ale máme podezření na mechanickou závadu.
Tento typ řízení je zcela novým modelem a k dispozici jej obdržela Škoda Motorsport od výrobce řízení. Zásadní inovací je agresivnější reakce, kdy ke stejnému úhlu natočení kol je třeba menšího úhlu otočení volantem. Nový model jsme vyzkoušeli na testu ve Vysokém Mýtě i během dvoudenního testování na Sardinii a žádný technický problém jsme nezaznamenali. Pochopitelně by bylo nerozumné pustit soutěžní vůz na trať rychlostní zkoušky, pokud řízení nereaguje na otáčení volantu.
Do závěrečné etapy již nenastoupíme a přípravu vozu budeme směřovat na Řeckou rallye," řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
"V úvodních třech erzetách dnešní etapy fungoval vůz Škoda Fabia WRC velmi dobře a ačkoliv jsme byli s dosahovanými časy spokojeni, chtěli jsme ve druhých průjezdech ještě zrychlit. Bohužel na přejezdu ke startu desáté rychlostní zkoušky přestalo řízení reagovat na otáčení volantem a po telefonické konzultaci s týmem jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit," dodal pilot Jan Kopecký.
Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?