SARDINIA: Z pohledu Czech Rally Teamu Kopecký nezačala páteční etapou Rallye Sardinia ani trochu pozitivně.
Do úvodní sekce zvolil pilot Jan Kopecký pneumatiky z příliš tvrdé směsi a vůz neměl dostatečnou přilnavost. Od druhé rychlostní zkoušky začaly trápit Jana Kopeckého problémy s převodovkou, aby hned v následující erzetě vypověděla převodovka službu úplně.
V servisní zóně mechanici Czech Rally Teamu Kopecký v odpoledních hodinách zkontrolovali vůz Škoda Fabia WRC a po výměně převodovky je soutěžní vůz připraven pro start do sobotní etapy.
"Jan nezvolil vhodné pneumatiky pro úvodní rychlostní zkoušky, neboť zvolená směs byla příliš tvrdá. Pochopitelně důsledkem byla horší přilnavost vozu, který neustále klouzal po trati. Zhruba ve třech čtvrtinách rychlostního testu přišla jezdecká chyba, když v důsledku korekce klouzajícího vozu došlo k zhasnutí motoru. Výsledkem všech okolností byl nekonkurenceschopný čas, ze kterého byla posádka velmi zklamaná.
Hned v úvodu druhé rychlostní zkoušky přestalo fungovat automatické řazení rychlostních stupňů a Jan musel řadit manuálně. Jelikož velmi často nešel zařadit rychlostní stupeň ani manuálně nebo po zařazení vypadával, byl si Jan vědom skutečnosti, že závada převodovky bude vážnějšího charakteru. Proto bylo prioritním cílem dovézt vůz do servisní zóny, i když časová ztráta na soupeře se neustále zvětšovala.
Přejezd mezi druhou a třetí erzetou byl minimální a posádka neměla žádnou možnost řešit technický problém na přejezdu. Bohužel ve třetí rychlostní zkoušce vypověděla převodovka službu úplně a hořkým paradoxem je skutečnost, že Jan s Filipem zastavili přibližně sto metrů od místa, kde loni odstoupili rovněž v páteční etapě pro poruchu snímače otáček motoru.
Z průběhu páteční etapy jsme velmi zklamaní, neboť jsme do přípravy na soutěž zařadili i náročné dvoudenní testování. Vůz Škoda Fabia WRC se sice podařilo připravit do sobotní etapy, ale ačkoliv jsme byli po testu velmi spokojeni s nastavením a funkčnosti vozu, vzhlížím k zítřejší etapě s obavami. Až v přímé konfrontaci se soupeři na trati jsme zjistili, o jaký skok dopředu se opět posunuli naši soupeři po technické i jezdecké stránce od poslední soutěže. Náročné testování a neustálý vývoj u předních týmů přináší ovoce a rozdíl v technice se neustále zvětšuje. My jsme bohužel v našem vývoji limitováni poslední platnou homologací," řekl po první etapě vedoucí týmu Josef Kopecký. "Samozřejmě mě průběh i výsledek páteční etapy velmi mrzí. Ačkoliv jsem pro úvodní rychlostní testy zvolil příliš tvrdou směs pneumatik, snažil jsem se o jízdu bez zbytečných smyků, abychom se rychle posunovali především dopředu a nikoliv do strany. V cíli nás dosažený čas velmi negativně překvapil. Následné technické problémy s převodovkou bohužel naše zklamání jenom zvýraznily," doplnil zklamaný pilot Jan Kopecký. Tisková zpráva CRT Kopecký
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?