Zítra ráno odstartuje na italském ostrově Sardinie. Na sedmém podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích čeká na posádky náročná šotolinová trať. Seznam přihlášených na středomořskou soutěž čítá celkem 83 přihlášených posádek a z toho jich je osmnáct přihlášeno s vozem specifikace WRC.
Největší kandidáti na titul jsou stejní jako ve všech předešlých podnicích letošního šampionátu. Sebastian Loeb a MarcusGrömholm budou zcela jistě na prvních příčkách už od začátku soutěže. K nim se bude chtít přidat Mikko Hirvonen, který je na šotolině skoro stejně rychlí jako první dva jmenovaní, a také Peter Solberg. U Nora je ovšem otázkou, jestli jeho Impreza WRC 2007 vydrží a dojede až do cíle, protože v posledních soutěžích musel Solberg často po vydařeném začátku odstoupit kvůli poruše.
Dvojka týmu Citroen – Dani Sordo – má v letošní sezoně na šotolinových soutěžích vůči svému týmu dluh, protože se mu zatím na tomto povrchu příliš nedařilo, a tak i on se bude určitě snažit napravit si reputaci a zajet co nejlepší výsledek.
Kandidátů na umístění v první desítce za stupni vítězů je samozřejmě několik. Patří mezi ně oba jezdci týmu Kronos Citroen – Manfréd Stohl a Daniel Carlsson. V první desítce se bude během závodu chtít pohybovat i Toni Gardemeister s Lancerem WRC.
Český fanoušek se může těšit na Rally Sardinia hned ze dvou důvodů. Prvním je start Jana Kopeckého s Fabií WRC. Pro Kopeckého se Schovánkem to bude letošní pátá účast v soutěži mistrovství světa.
Druhým z důvodů proč sledovat tuto soutěž je start Martina Prokopa v kategorii Junior Rally Challange (JRC). Rally Sardinia je totiž zároveň třetí podnik tohoto šampionátu. Do tohoto šampionátu je přihlášen i Slovák Jozef Bereš. Toho naviguje Petr Starý a do soutěže se přihlásili s vozem Renault Clio S1600.
Celá soutěž odstartuje zítra ráno a posádky po absolvování 343 ostrých kilometrů dojedou do cíle v neděli po jedné hodině odpoledne.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?