Druhým podnikem nově vzniklé série IRC, byla Fiat Rally Turecko. Oproti prvnímu dílu tohoto šampionátu, který se jel na Africkém kontinentě, slibovala již před startem listina přihlášených velmi zajímavou bitvu o vítězství. Ta se měla odehrát mezi vozy třídy N4 a S2000.
První rychlostní zkouška tohoto podniku se jela už v pátek odpoledne a byla jí divácká speciálka v Istanbulu. Tu vyhrál Španěl Jeda na voze Peugeot 207 S2000. Dal tak počátek velkého tažení vozů této třídy za suverénním vystoupením na Fiat Rally.
V cíli soutěže se na prvních čtyřech místech objevily právě vozy této rychle se rozvíjející skupiny. Velký souboj se pak odehrával především mezi jezdci s vozy Peugeot a Fiat. V čele závodu se vystřídaly Ojeda, Nicolas Vouillouz a Anton Alen.
První jmenovaný Španěl Ojeda zůstal po vyhrané speciálce v čele závodu jen do RZ3. Poté ho v čele závodu vystřídal Vouilloz, který předváděl během celé skvělé výkony. Cestu za vítězstvím si Francouz mírně zkomplikoval v šesté rychlostní zkoušce, kde udělal defekt a propadl se až na pátou příčku. Do vedení se tak dostal Anton Alen a i přes skvělé časy, kterých po celou sobotní i nedělní etapy dosahoval především Vouilloz se zdálo, že o vítězi je téměř jasno a mladý Fin všem příznivcům rally dokáže že není jen syn slavného otce, ale že dokáže i vyhrávat. V šestnácté zkoušce se však defekt nevyhnul ani Alenovi a vouilloz se dostal zpět na pozici lídra závodu.
Nicolas Vouilloz se tedy stal vítězem Fiat Rally Turkey. Za ním se pak po soubojích, které se odehrávaly během celé soutěže, seřadili Andrea Navara s Fiatem Punto S2000, následovaný Garciou Ojedou s druhým Peugeotem a po velké smůle nakonec na čtvrté příčce dojel Anton Alen.
Na pátém místě se ze ztrátou více než dvou minut na vítěze umístil Renato Travaglia s prvním produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Za Travagliou dojel do cíle nejrychlejší domácí závodník Volka Isik, který v této soutěži startoval s Fiat Punto S2000. Na sedmém místě se umístil Tomasz Czopik s Lancerem deváté evoluce a osmičku nejrychlejších jezdců uzavíral Simon Jean Joseph s nejrychlejším vozem s jednou poháněnou nápravou v cíli.
Příštím podnikem seriálu IRC bude v 22. – 23. června belgická Ypres Rally.
Celkové výsledky Fiat Rally Turecko naleznete zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?