Již zítra, tedy v pátek 11.5., bude v tureckém Istanbulu odstartován druhý podnik nového šampionátu v automobilových soutěžích Intercontinental Rally Chalange (IRC). Tímto podnikem bude Fiat Rally Turkey. Oproti slabé jezdecké účasti při prvním podniku tohoto seriálu, kterým byla africká Safari Rally, se v Turecku očekává účast všech favoritů nového šampionátu.
Turečtí pořadatelé připravili na jezdce náročnou šotolinovou trať podobnou té, na které se v minulých letech odehrávali boje o body do Mistrovství světa v rally. Celá soutěž odstartuje v pátek v podvečer, kdy na jezdce čeká slavnostní start. Ten proběhne na slavném náměstí Sultanahmed a po něm se již posádky společně s vozy vydají trajektem přes úžinu Bospor k první rychlostní zkoušce celé rally. Tou je divácká asfaltová speciálka, připravená pouze pro potřeby této rally a která je umístěna hned vedle servisního parku.
Speciálka měří pouhých 1,55 kilometru a jezdci se na ní kromě pátku objeví ještě v sobotu večer. V sobotu pak čeká na posádky 138 ostrých kilometrů, rozdělených do deseti měřených testů. Nedělní druhá etapa má na programu osm testů o délce 112 kilometrů.
Největšími favority na vítězství v této soutěži jsou jezdci s vozy S2000 a N4. Mezi hlavní kandidáty na první příčku pak patří Andrea Navarra s továrním vozem Fiat Grande Punto S2000. Ten vyhrál první klání na Safari rally a vyrazí tak do závodu s číslem jedna na dveřích svého vozu. Číslo dvě pak bude patřit dalšímu Italovi ve startovním poli a tím nebude nikdo jiný než bývalý mistr Evropy Renato Travaglia, který bude startovat s poslední devátou evolucí produkčního Mitsubishi Lancer.
Mezi další favority budou určitě patřit Polák Michal Solowow s Lancerem EVO IX, nebo Dimitar Iliev z Bulharska se stejným vozem. S druhým vozem Punto S2000 týmu Fiat pojede Fin Anton Alen, syn slavného otce Markku Alena.
Svůj premiérový start v IRC na Tureckou rally připravili týmy Peugeot a Citroën. Prvně jmenovaná značka se přihlásila do šampionátu pod záštitou týmu Peugeot Sport Espana. Za volanty jejich vozů 207 S2000 se objeví Francouz Nicolas Vouilloz a Španěl Enrique Garcia Ojeda, kterého si čeští fanoušci mohou pamatovat díky jeho skvělému výkonu na loňské Barum Rally.
S vozem Citoën se v závodě představí Simon Jean Joseph, který je francouzkou značkou v tomto seriálu podporován. Nicméně Joseph bude mít se svým vozem C2 S1600 oproti konkurenci nevýhodu pouze jedné poháněné nápravy a slabšího motoru.
Do soutěže je také přihlášeno mnoho jezdců s výkonnými vozy Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza a samozřejmě i ti budou chtít promluvit do konečného pořadí Fiat Rally Turkey.
České barvy v soutěži bude hájit posádka Antonín Tlusťák – Vlastimil Dědic s vozem Citroën Saxo Kit Car.
Ještě je nutno dodat, že do soutěže se přihlásilo celkem sedmdesát posádek z jedenácti zemí. Cíl soutěže je naplánován na nedělní šestnáctou hodinu.
Logo: www.fiatrally.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?