Již zítra, tedy v pátek 11.5., bude v tureckém Istanbulu odstartován druhý podnik nového šampionátu v automobilových soutěžích Intercontinental Rally Chalange (IRC). Tímto podnikem bude Fiat Rally Turkey. Oproti slabé jezdecké účasti při prvním podniku tohoto seriálu, kterým byla africká Safari Rally, se v Turecku očekává účast všech favoritů nového šampionátu.
Turečtí pořadatelé připravili na jezdce náročnou šotolinovou trať podobnou té, na které se v minulých letech odehrávali boje o body do Mistrovství světa v rally. Celá soutěž odstartuje v pátek v podvečer, kdy na jezdce čeká slavnostní start. Ten proběhne na slavném náměstí Sultanahmed a po něm se již posádky společně s vozy vydají trajektem přes úžinu Bospor k první rychlostní zkoušce celé rally. Tou je divácká asfaltová speciálka, připravená pouze pro potřeby této rally a která je umístěna hned vedle servisního parku.
Speciálka měří pouhých 1,55 kilometru a jezdci se na ní kromě pátku objeví ještě v sobotu večer. V sobotu pak čeká na posádky 138 ostrých kilometrů, rozdělených do deseti měřených testů. Nedělní druhá etapa má na programu osm testů o délce 112 kilometrů.
Největšími favority na vítězství v této soutěži jsou jezdci s vozy S2000 a N4. Mezi hlavní kandidáty na první příčku pak patří Andrea Navarra s továrním vozem Fiat Grande Punto S2000. Ten vyhrál první klání na Safari rally a vyrazí tak do závodu s číslem jedna na dveřích svého vozu. Číslo dvě pak bude patřit dalšímu Italovi ve startovním poli a tím nebude nikdo jiný než bývalý mistr Evropy Renato Travaglia, který bude startovat s poslední devátou evolucí produkčního Mitsubishi Lancer.
Mezi další favority budou určitě patřit Polák Michal Solowow s Lancerem EVO IX, nebo Dimitar Iliev z Bulharska se stejným vozem. S druhým vozem Punto S2000 týmu Fiat pojede Fin Anton Alen, syn slavného otce Markku Alena.
Svůj premiérový start v IRC na Tureckou rally připravili týmy Peugeot a Citroën. Prvně jmenovaná značka se přihlásila do šampionátu pod záštitou týmu Peugeot Sport Espana. Za volanty jejich vozů 207 S2000 se objeví Francouz Nicolas Vouilloz a Španěl Enrique Garcia Ojeda, kterého si čeští fanoušci mohou pamatovat díky jeho skvělému výkonu na loňské Barum Rally.
S vozem Citoën se v závodě představí Simon Jean Joseph, který je francouzkou značkou v tomto seriálu podporován. Nicméně Joseph bude mít se svým vozem C2 S1600 oproti konkurenci nevýhodu pouze jedné poháněné nápravy a slabšího motoru.
Do soutěže je také přihlášeno mnoho jezdců s výkonnými vozy Mitsubishi Lancer a Subaru Impreza a samozřejmě i ti budou chtít promluvit do konečného pořadí Fiat Rally Turkey.
České barvy v soutěži bude hájit posádka Antonín Tlusťák – Vlastimil Dědic s vozem Citroën Saxo Kit Car.
Ještě je nutno dodat, že do soutěže se přihlásilo celkem sedmdesát posádek z jedenácti zemí. Cíl soutěže je naplánován na nedělní šestnáctou hodinu.
Logo: www.fiatrally.com
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?