Roman Kresta ovládl první etapu Rallye Český Krumlov. S Mitsubishi Lancer Evo 9 připraveným techniky stáje Charouz Racing System zvítězil v šesti ze sedmi rychlostních zkoušek.
Stejný počet testů čeká lídra a jeho soupeře i zítra, kdy třetí soutěž sedmidílného MMČR skončí.
Sobotní etapa je ovšem jednou tak delší, měří 144 km. Osmý muž mistrovství světa 2005 šel včera spát s myšlenkou na luxusní náskok před soupeři. Druhý Václav Arazim ztrácí 52 vteřin. Smůla potkala Václava Pecha, jehož Mitsubishi Lancer Evo 9 pochází také z dílen CHRS v Žebráku. Lídr mistrovství musel odstoupit ze druhého místa v 5. RZ poté, co jej zradil kardan jeho vozu.
Roman Kresta na jihu Čech závodí s nejnovější modifikací Lanceru. Charouz Racing System, který vůz připravil, je výhradním zástupcem Mitsubishi Motors a společnosti Ralliart pro Českou republiku.
Roman Kresta: „Byl to krásný den. Auto je z velké části nové a funguje bezvadně. Velký dík proto patří mechanikům a technikům týmu Charouz Racing System, kteří vůz připravili. V závěru etapy jsem trošku zvolnil, protože přede mnou nikdo a za mnou soupeři s větší ztrátou. Nechci ale ztratit koncentraci, takže zítra pojedu v ostrém a zároveň bezpečném tempu. Do Českého Krumlova jsem přijel hlavně testovat nové úpravy auta a na to se chci soustředit. Vůz se nedá vůbec srovnat s loňským lancerem. Je mnohem více „závodnější“, připomíná více speciál skupiny A než produkční vůz. Rychle mi padl do ruky a také díky tomu jsem nemusel hned po startu jet na sto procent a zbytečně riskovat. Je opravdu velká radost řídit takové auto.“
Výsledky, Rallye Český Krumlov po 1. etapě: 1. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 40:06,5 2. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo 9) -52,3 3. Trojan (Mitsubishi Lancer Evo 9) -59,8 4. Peták (Renault Clio S1600) -1:01,0 5. Votava (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:37,7 6. Štajf (Subaru Impreza Sti) -1:42,2 7. Barvík (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:54,0 8. Jelínek (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:57,9 9. Gavlák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:06,3 10. Hozák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:11,1 BPA sport marketing, a.s.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?