Roman Kresta ovládl první etapu Rallye Český Krumlov. S Mitsubishi Lancer Evo 9 připraveným techniky stáje Charouz Racing System zvítězil v šesti ze sedmi rychlostních zkoušek.
Stejný počet testů čeká lídra a jeho soupeře i zítra, kdy třetí soutěž sedmidílného MMČR skončí.
Sobotní etapa je ovšem jednou tak delší, měří 144 km. Osmý muž mistrovství světa 2005 šel včera spát s myšlenkou na luxusní náskok před soupeři. Druhý Václav Arazim ztrácí 52 vteřin. Smůla potkala Václava Pecha, jehož Mitsubishi Lancer Evo 9 pochází také z dílen CHRS v Žebráku. Lídr mistrovství musel odstoupit ze druhého místa v 5. RZ poté, co jej zradil kardan jeho vozu.
Roman Kresta na jihu Čech závodí s nejnovější modifikací Lanceru. Charouz Racing System, který vůz připravil, je výhradním zástupcem Mitsubishi Motors a společnosti Ralliart pro Českou republiku.
Roman Kresta: „Byl to krásný den. Auto je z velké části nové a funguje bezvadně. Velký dík proto patří mechanikům a technikům týmu Charouz Racing System, kteří vůz připravili. V závěru etapy jsem trošku zvolnil, protože přede mnou nikdo a za mnou soupeři s větší ztrátou. Nechci ale ztratit koncentraci, takže zítra pojedu v ostrém a zároveň bezpečném tempu. Do Českého Krumlova jsem přijel hlavně testovat nové úpravy auta a na to se chci soustředit. Vůz se nedá vůbec srovnat s loňským lancerem. Je mnohem více „závodnější“, připomíná více speciál skupiny A než produkční vůz. Rychle mi padl do ruky a také díky tomu jsem nemusel hned po startu jet na sto procent a zbytečně riskovat. Je opravdu velká radost řídit takové auto.“
Výsledky, Rallye Český Krumlov po 1. etapě: 1. Kresta (Mitsubishi Lancer Evo 9) 40:06,5 2. Arazim (Mitsubishi Lancer Evo 9) -52,3 3. Trojan (Mitsubishi Lancer Evo 9) -59,8 4. Peták (Renault Clio S1600) -1:01,0 5. Votava (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:37,7 6. Štajf (Subaru Impreza Sti) -1:42,2 7. Barvík (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:54,0 8. Jelínek (Mitsubishi Lancer Evo 9) -1:57,9 9. Gavlák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:06,3 10. Hozák (Mitsubishi Lancer Evo 9) -2:11,1 BPA sport marketing, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?