Šestým podnikem Mistrovství světa v automobilových soutěžích bude o tomto víkendu Rally Argentina. Na posádky zde čeká několik novinek v itineráři.
Mezi ty největší novinky zřejmě patří páteční superspeciálka, která se pojede v na stadionu v Buenos Aires. Hlavní město Argentiny je přitom od centra celé soutěže vzdáleno sedm set kilometrů. I proto byl shakedown přesunut na středu, místo tradičního čtvrtečního dopoledne.
Během celé rally na posádky čeká celkem 346,55 kilometrů šotolinových rychlostních zkoušek. Ty budou rozděleny do tří, respektive do čtyř dnů, protože speciálka na stadionu River Plate se pojede již ve čtvrtek v podvečer. V pátek čeká na posádky osm zkoušek, v sobotu devět a soutěž v neděli uzavřou celou soutěž průjezdy čtyřmi rychlostními testy.
Jak se již stalo nepsaným pravidlem při všech zámořských soutěžích, špičkových vozů kategorie WRC se na startu objeví pouze dvanáct. kromě všech tří továrních týmů Citroen, Ford a Subaru, jsou do soutěže přihlášeny i tři jezdci týmu Stobart, dva vozy nasadí tým Munchi´s a posledním jezdcem s touto špičkovou technikou bude Manfréd Stohl s Citroenem Xsara WRC.
Argentinská rally bude i třetím podnikem, který je vypsaný pro posádky produkčních vozů (PWRC). Do soutěže by mělo odstartovat plných dvaadvacet posádek, které jsou do tohoto šampionátu přihlášeny.
Mezi nimi je i jediný český zástupce na startu a tím je Štěpán Vojtěch. Ten pojede opět s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bude chtít zabojovat o body do klasifikace PWRC.
Výsledky celé rally budou známy v neděli po osmnácté hodině. Server auto-news.cz vás bude samozřejmě o průběhu celé rally informovat.
Oficiální stránky soutěže zde
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?