Šestým podnikem Mistrovství světa v automobilových soutěžích bude o tomto víkendu Rally Argentina. Na posádky zde čeká několik novinek v itineráři.
Mezi ty největší novinky zřejmě patří páteční superspeciálka, která se pojede v na stadionu v Buenos Aires. Hlavní město Argentiny je přitom od centra celé soutěže vzdáleno sedm set kilometrů. I proto byl shakedown přesunut na středu, místo tradičního čtvrtečního dopoledne.
Během celé rally na posádky čeká celkem 346,55 kilometrů šotolinových rychlostních zkoušek. Ty budou rozděleny do tří, respektive do čtyř dnů, protože speciálka na stadionu River Plate se pojede již ve čtvrtek v podvečer. V pátek čeká na posádky osm zkoušek, v sobotu devět a soutěž v neděli uzavřou celou soutěž průjezdy čtyřmi rychlostními testy.
Jak se již stalo nepsaným pravidlem při všech zámořských soutěžích, špičkových vozů kategorie WRC se na startu objeví pouze dvanáct. kromě všech tří továrních týmů Citroen, Ford a Subaru, jsou do soutěže přihlášeny i tři jezdci týmu Stobart, dva vozy nasadí tým Munchi´s a posledním jezdcem s touto špičkovou technikou bude Manfréd Stohl s Citroenem Xsara WRC.
Argentinská rally bude i třetím podnikem, který je vypsaný pro posádky produkčních vozů (PWRC). Do soutěže by mělo odstartovat plných dvaadvacet posádek, které jsou do tohoto šampionátu přihlášeny.
Mezi nimi je i jediný český zástupce na startu a tím je Štěpán Vojtěch. Ten pojede opět s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a bude chtít zabojovat o body do klasifikace PWRC.
Výsledky celé rally budou známy v neděli po osmnácté hodině. Server auto-news.cz vás bude samozřejmě o průběhu celé rally informovat.
Oficiální stránky soutěže zde
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?