V úterý, krátce po tréninkových jízdách, ale také v předvečer shakedownu, přiblížil Štěpán Vojtěch něco ze svého předstartovního programu, který v Argentině doposud s teamem absolvoval.
Štěpáne, mohl bys krátce shrnout program, který na vás v Argentině čekal?
Po příletu to byl jednodenní test auta, které dorazilo z Mexika. Během pondělí a úterý pak seznamovací jízdy, během nichž jsme celou trať, kterou následně od pátku do neděle absolvujeme, projížděli tréninkovým autem. Program byl hodně nabitý, během dvou dnů jsme ujeli po rozbitých šotolinových cestách kolem 1400 km.
Máte tak již za sebou kompletní trénink, mohli jste při něm použít rozpisy z minulého
roku?
Určitě. Z prvního dne téměř kompletně až na pár drobností. Co se týká dne druhého, u něj jsme měli polovinu „erzet“ napsanou, druhou polovinu jsme pak museli dodělat. Některé vložky se totiž jedou v protisměru, jiné jsou pak nové úplně.
Napsali jste si i diváckou supererzetu, která se jede ve čtvrtek v Buenos Aires?
To ne. Tam ani vůbec není možnost se tréninkovým autem dostat. Pro všechny posádky je celkem striktně předepsáno, že její trať může být projeta na kole, na nějakém speciálním dopravníku nebo si ji můžeme projít pěšky. No myslím, že se jenom podíváme z tribuny a podle toho to nějak odkroužíme.
Za vámi je už i testování, na co především jste se při něm zaměřili?
Měla to být celá řada věcí. Nejdůležitější ale pro nás bylo to, abychom si byli jistí, že auto prošlo opravou po Mexické rallye, kde to vypadalo na závadu na elektroinstalaci. Dále jsme chtěli odzkoušet i nastavení. Kvůli poruše na převodovce v ranních jízdách jsme ale najeli jen asi sto třicet kilometrů. Následně odpoledně byla ale trať těmi průjezdy tak zničená, že už nebylo moc co na podvozku nastavovat.
Takže problémy, které jste měly na voze v Mexiku se podařilo kompletně odstranit?
Naštěstí to vypadá, že by měly být vyřešené. Neotestovali jsme toho sice tolik, kolik jsme původně chtěli, nicméně závada, se kterou jsme se potýkali v Mexiku, se neobjevila.
Vůz je tedy před shakedownem víceméně nastavený?
V podstatě ano. Při nastavování jsme museli přihlížet k hodně rozmanitým rychlostním zkouškám. Jsou tady „erzety“, na které je nezbytné mít dobře nastavené auto, ale více než polovina je prostě o tom to přejet.
V Mexiku sis hodně pochvaloval, že trať shakedownu byla velmi vhodně vybraná, jak je
tomu v Argentině?
Shakedown je vcelku v pohodě. Tratě jsou obecně hodně rozmanité. Jede se na startu jedné „erzety“ z loňského roku, která začíná extrémně rychlým úsekem po němž následují obtížnější techničtější pasáže. No uvidíme, jak bude zorganizovaný, s tím jsme měli v Mexiku trochu potíže.
Můžeš na závěr přiblížit jaké počasí nyní panuje v Argentině?
Je tady takový teplý podzim. V těchto dnech se sice celkem oteplilo, nicméně se očekává trochu ochlazení a mělo by i sprchnout, takže i to může zamíchat kartami.
Tisková zpráva OMV Bixxol Rally Teamu
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?