Argentina je již třetí letošní zastávkou OMV BIXXOL Rally Teamu CZ v seriálu Mistrovství světa v rallye, pro Štěpána Vojtěcha pak druhou.
Po úspěšném vystoupení na Mexické rallye, odkud si přivezl velmi dobré šesté místo mezi produkčními vozy a první tři body, se bude společně se svým navigátorem Michalem Ernstem, jako jediná česká posádka na startu, snažit na nevyzpytatelné Argentinské rallye zúročit zkušenosti nabyté při loňské premiéře.
Do Argentiny se team vydává opět po roce, měl by tak využít poznatky z ročníku předchozího, což potvrzuje i Štěpán Vojtěch: „Známe podmínky, část tratě a můžeme tak použít i rozpis z minulého roku.“ Ten se téměř až na malé drobnosti bude shodovat s tím aktuálním. Oproti loňsku se team představí ve skupině P-WRC, což by mělo teamu nabídnout, dle slov jeho pilota, při závodech trochu přívětivější podmínky: „Je to lepší zvláště kvůli tratím, které jsou s ubývajícím časem čím dál tím více rozbité a každá sebemenší chybička je pak potrestána.“
Právě tratě a související technické patálie byly také jednou z příčin vleklých potíží, které nakonec vloni vedly až k odstoupení ze závodu. „Hned první den jsme na jednom velkém skoku poškodili chladič, který nešel opravit a neustále jsme museli dolévat vodu, já jsem se navíc popálil a musel se nechat ošetřit v nemocnici. Prostě věříme, že letos se nám tyto problémy vyhnou,“ vrací se ještě k loňské utrápené rallye Štěpán.
Na start čtvrteční superspeciálky se team postaví opět s Mitsubishi Lancer EVO IX, tedy stejným vozem jako před měsícem v Mexiku. Právě nově zařazená úvodní vložka v Buenos Aires je asi nejviditelnější novinkou letošní Argentinské rallye. Divácká supererzeta se pojede na fotbalovém stadionu místního fotbalového klubu River Plate, v pátek a v neděli budou následovat další dvě divácké superspeciálky, tentokrát ale již tradičně v Cordóbě. Vzhledem k tomu, že argentinská metropole je od centra rallye vzdálená sedm set kilometrů, čeká na účastníky letecký přesun do Buenos Aires, po odjetí „erzety“ se pak teamy vrací nazpět do vnitrozemí. Právě příznivci rallye a jejich enormní zájem stáli za tímto zajímavým krokem organizátorů, to dokládají i Štěpánova slova : „Fanoušci jsou naprosto úžasní, podél trati je jich neuvěřitelné množství. Nejmarkantnější to je právě v Buenos Aires.“
Zajímavé souboje může opět nabídnout poměření Štěpána s americkou legendou freestyle motokrosu Travisem Pastranou. Už v Mexiku, kde mimo jiné bydleli oba ve stejnému hotelu, se Štěpán s Travisem hodně hecovali. Ze souboje vyšel nakonec vítězně Američan, který dokončil soutěž o příčku před českou posádkou: „Rozbité argentinské cesty zavánějící motokrosem mu budou určitě vyhovovat. Rozhodně se ale nenecháme předjet od nějakého motorkáře,“ dodává s úsměvem liberecký pilot.
Favority aspirující na prvenství v kategorii PWRC vidí Štěpán hned dva: „Osobně tipuji, že by vítězem mohl být Argentinec Pozzo či Kristian Sohlberg. Náročné tratě ovšem mohou s celkovým pořadím hodně zamíchat.“
Právě zmiňované tratě budou pro jezdce nelehkou prověrkou: „Je to hodně zrádné v tom, jak se má tendenci střídat tempo. Většina úseků je taková pomalejší a rozbitější, jsou tam ale i rychlé pasáže. Ty podmínky budou ale pro všechny stejné,“ vysvětluje Štěpán a upozorňuje i na nevyzpytatelné místní klima: „Uvidíme jaké bude počasí, vloni se přidávaly různě i mlhy.“
Cílem zůstává, stejně jako před měsícem v Mexiku, bodovaná pozice. „Samozřejmě bychom opět rádi bodovali. Na druhou stranu si uvědomuji že to bude ještě složitější, protože v Argentině bude obsazení ještě silnější a pojede více místních borců, kteří tratě znají. Znamená to jet rychle, vyvarovat se chyb a najít dobré nastavení, což tam není vůbec jednoduché. Doufám také, že nám bude fungovat auto,“ líčí jediný český pilot v závodě svá předstartovní očekávání.
Argentinská rallye startuje ve čtvrtek 3.5. úvodní superspeciálkou v Buenost Aires.
V následujících třech dnech čeká na jezdce zbylých 21 měřených úseků na téměř 350 kilometrech.
Tisková zpráva OMV Bixxol Rally Team CZ
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?