Posádka SVC Náchod Motorsport nastupovala v jihomoravských Hustopečích s jednoznačným cílem vyhrát a minimálně vyrovnat krok s Karlem Trněným na čele tabulky průběžného hodnocení MČR.
Nebyl to úkol snadný a po první erzetě se i vytyčený cíl zkomplikoval. „V první erzetě jsme kousek před koncem vylétli v plné rychlosti do pole. Ztratili jsme okolo půl minuty. Díky nepoškozenému autu jsme ovšem bez problémů projeli nejen cílem úvodní zkoušky, ale dokázali jsme i následující erzetu s převahou vyhrát“ říká Leoš Flídr.
„Příčinou kolize byla samozřejmě vysoká rychlost. V daném místě jsme měli rozpis hodně „do rychla“ a trať jsme nezvládli. Pro příznivce rally ještě ale dodám jeden detail, který některým fanouškům uniká. Před startem každé RZ posádka kontroluje tlak v pneumatikách. V Hustopečích na extrémně krátkém přejezdu od rampy k RZ 1 jsme kvůli nedostatečnému prohřátí pneumatik odpustili sice o něco málo více tlaku než obvykle, přesto však v cíli byly naměřené hodnoty mnohem větší než je běžné. Proto se domníváme, že důvodem proč naše Octavia v rychlé pasáži vylétla byl příliš velký tlak v pneumatikách a nedostatečná adheze.“
I přes tento problém náchodská posádka dokázala nejen dostatečnou rychlost ale i psychickou odolnost. Náskok Karla Trněného brzy stáhla a po jeho odstoupení v RZ 5 si zbytek soutěže vychutnala.
„Výsledný náskok napovídá, že jsme jeli v pohodě a zároveň velmi rychle. Věřím, že jsme přihlížející diváky nezklamali. Hustopečská soutěž s kvalitní organizací, zajímavými tratěmi a důstojným vyhlášením vítězů nás mile překvapila. Rádi se sem budeme vracet.“ prohlásil v cíli Leoš Flídr.
Dodejme, že posádka SVC Náchod Motorsport Leoš Flídr – Bohumil Ehl, pilotující vůz Škoda OCTAVIA WRC besedického REX týmu se po druhém dílu MČR ujala průběžného vedení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?